שני כלבים מסוג גולדן רטריבר הדהימו את העולם בימים האחרונים, אחרי שהצליחו באופן לא ייאמן להציל את החיים של בעליהם. על פי הסיפור, שהועלה לעמוד הפייסבוק של חברת ההצלה Keswick Mountain Rescue, שני הכלבים יצאו להליכה עם הבעלים בן ה-71 בעיר קווסיק שבבריטניה, כשלפתע הוא איבד הכרה והתמוטט על הדשא. בשלב זה, שני הכלבים תפעלו את הסיטואציה בצורה יוצאת דופן – וגם המומחים לא האמינו. 

על פי הדיווחים, הבעלים המבוגר טייל עם שני חיות המחמד שלו, כשלפתע התמוטט, ככל הנראה כתוצאה מהתקף לב. הלברדור השחור מיהר לחפש אחר אנשים אחרים שהיו באזור, נבח וניסה לקרוא לעוברים והשבים כדי שיוכלו למצוא את הבעלים. בזמן הזה, הלברדור הלבן נשאר בסמוך לבעליו ושמר עליו מקרוב. 

לבסוף הכלב השחור הצליח לתפוס את תשומת ליבה של אישה שהייתה באזור והזעיקה עזרה. לבסוף, כוחות ההצלה הגיעו לנקודה ופינו את הגבר להמשך טיפול בבית החולים. רוב גראנג', אחד מאנשי חברת ההצלה, סיפר כי הוא והצוות שלו הקדישו שנים כדי לאמן את כלבי היחידה שלהם לפעול כך, אך הוא מעולם לא ראה כלבים שאינם מיומנים מתפעלים אירוע שכזה באופן מושלם. 

"זה נפלא לראות כלבים עושים את זה מרצונם ובאופן אינסטנקטיבי לחלוטין. העובדה שהכלב החליט לעשות את זה על דעת עצמו היא בהחלט נפלאה ולא שגרתית", סיפר גראנג'.