אחד הדברים הכי טובים שקרו לאחרונה בזכות הרשת החברתית טיקטוק הוא אות מצוקה, שהפך למעין סימן מוסכם ברחבי העולם. ביום חמישי האחרון, חטיפה אכזרית של בת 16 נמנעה בזכות תנועת היד, שזוהתה על ידי עוברי האורח והצילה את חייה של הנערה. 

ג'יימס הרברט בריק, בן ה-61 מצפון קרוליינה שבארה"ב, נתפס בזמן ניסיון חטיפת הצעירה, כאשר בבעלותו תמונה שלה מבצעת מעשה מיני. הקורבן לכאורה, שכמעט כמו כל נערה היום מבלה בטיקטוק, נזכרה כשהייתה ברכב בזמן החטיפה בסימן המוסכם וביצעה אותו, בתקווה שהנהגים האחרים יזהו את המשמעות ויחלצו אותה. 

הנערה אגרפה את ידה, כאשר האגודל מקופל פנימה בין האצבעות, מה שאמור לסמל לאחרים שהיא נמצאת במצוקה מכל סוג שהיא. באופן מדהים, נהג אחר שהיה על הכביש זיהה את הסימן המדאיג והזעיק את המשטרה המקומית, בעודו עוקב אחר הרכב בכביש המהיר 75 בדרום קנטקי. על פי אתר החדשות Fox8, המתבגרת נסעה בניגוד לרצונה במכונית מסוג טויוטה קאמרי כשסימנה לעזרה. 

משרד השריף של מחוז לורל, הסביר כי הסימן בדרך כלל מייצג קריאה לעזרה עקב אלימות בבית, אך זה לא היה המצב. כשהשוטרים הגיעו למקום בו היה הרכב הם עצרו אותו ותחקרו את השניים. עד מהרה התבררה התמונה החושפנית של הנערה בטלפון הנייד שלו, מה שהוביל את אנשי הרשויות לבצע מעצר מידי בחשוד ולהוביל אותו אל מרכז הכליאה האזורי. 

בדיעבד, החוקרים גילו כי בני משפחתה של הנערה דיווחו עליה כעל נעדרת יומיים קודם לכן, ביום שלישי. סגן מחוז לורל, גילברט אקסיארדו, הסביר כי תחילה הנערה הלכה עם החוטף מרצונה, אך זה השתנה בהמשך. "אני חושב שכשהיא עשתה את סימן המצוקה היא החלה לחשוש לחייה. מזל שהצלנו אותה בזמן", אמר אקסיארדו. 

כמו כן, אות המצוקה הפך לפופולרי ברשת החברתית בעיקר בתקופת הקורונה, כאשר רבים בעולם נאלצו לבלות זמן רב יותר בבית והמודעות לאלימות במשפחה רק הלכה וגברה. באוגוסט האחרון, משטרת Halton שבאונטריו, קנדה, שיתפה את עוקביה בטוויטר כיצד לבצע את המחווה: "הרם את היד כשכף היד פונה לאדם אחר, הכנס את האגודל אל תוף כף היד ולאחר מכן קפל את האצבעות מעל האגודל".