צבע לבן שפותח על ידי מהנדסים מאוניברסיטת פרדו שבאינדיאנה, ארה"ב, עשוי להפחית באופן משמעותי או אפילו לבטל את הצורך במיזוג אוויר כדי לקרר את גופנו בימות הקיץ, על ידי שליחת החום מהבניין במקום ספיגה שלו. מלבד קירור הבתים, הצבע יכול גם לקרר את פני כדור הארץ על ידי שימושו בכבישים, גגות ומכוניות, כאשר השפעתו יכולה אף לקזז כמה מהתוצאות ההרסניות של גזי החממה.

מדובר בצבע ששבר את שיא הצבע הלבן ביותר בעולם לפי שיאי גינס, אולם נולד בכלל כתוצאה ממחקר שנערך כבר החל בשנות ה-70 במטרה לפתח צבע קירור קרינתי כחלופה אפשרית למזגנים. במחקר, שפורסם בכתב העת ACS Applied Materials & Interfaces, נכתב כי משטח המצופה בצבע זה מתקרר מתחת לטמפרטורה שמסביב מבלי לצרוך חשמל, שכן הוא מחזיר 98.1% מקרינת השמש במקביל לפליטת חום אינפרא אדום.

במסגרת זאת מעריכים החוקרים כי רק 0.5%-1% משטח כדור הארץ (למשל גגות בניינים) יצטרכו להיות מצופים בצבע זה כדי לבטל את ההתחממות הגלובלית הקיימת היום. "אנחנו לא מעבירים חום מפני השטח לאטמוספרה, אלא אנחנו פשוט זורקים את הכל אל היקום, שהוא גוף קירור אין־סופי", הסבירו החוקרים, שטענו כי כיסוי שטח גג של כ־100 מטר רבוע בצבע החדש הזה עשוי לגרום לכוח קירור של 10 קילוואט, שהוא חזק יותר מהמזגנים המרכזיים המשמשים את רוב הבתים. זאת בניגוד לצבע הלבן המסחרי הטיפוסי, שמתחמם ולא מתקרר.