נוסע שטס עם חברת הלואוקוסט האמריקנית ספיריט איירליינס, טוען שדייל הציע לו אלכוהול בחינם, ביקש שיעבור לאזור פרטי במטוס ואז תקף אותו מינית, כך לפי התביעה שהגיש בשבוע שעבר נגד חברת התעופה בסך 150 אלף דולרים.

לטענת הנוסע, ששמו פורסם רק בראשי תיבות מ.ב חברת התעופה התרשלה. "התביעה הוגשה כדי לבקש צדק עבור הלקוח שלנו, שכפי שנטען בתלונתנו, שהותקף מינית על ידי דייל בטיסה של ספיריט איירליינס", אמר גרגורי ספייזר מחברת VSCP Law בפילדלפיה, לאתר Insider. "אנו מצפים להמשיך את התיק בבית המשפט".

התביעה עולה בקנה אחד עם עלייה בתקריות אלימות בטיסות, למרות שרוב ההטרדות בטיסות דווקא מופנות לצוות הדיילים והדיילות. ביום רביעי שעבר דיווח מנהל התעופה הפדרלי (ה-FAA), שהוא קיבל 5,033 דיווחים בדבר נוסעים סוררים בשנת 2021. ה-FAA פתח 950 חקירות ב-2021, יותר מפי חמישה מ-183 החקירות שפתחה ב-2020.

לפי כתב התביעה, ספיריט מאושמת ברשלנות כיוון שחברת התעופה "צריכה לדעת על נטייתו של הדייל לאלימות מינית, אלימות פיזית וסטייה מינית", כך נכתב. עם זאת, התביעה, שבה מצוין רק שמו הפרטי של הדייל, לא סיפקה פרטים נוספים על מה קרה קודם לכן בטיסה. לא ברור אם הדייל נקרא לסדר קודם לכן במהלך הקריירה שלו, או שההאשמות עליו הן ספקולטיביות.

"לפי מידע ואמונה, ספיריט איירליינס לא הצליחה לבצע בדיקת רקע יסודית או בדיקת התייחסות לדייל", נטען בתביעה. "אילו ספיריט איירליינס הייתה עורכת בדיקה כזו, היא הייתה מגלה את החששות שהועלו כאן". כמו כן, חברת התעופה לא הגיבה בנושא.