כשהוא עיוור, פצוע וחלש, דולפין אפור מזן נכחד חולץ מתוך המים והובהל אל עבר אזור מים מתוקים בשם "נהר האינדוס" שבפקיסטן, במטרה להילחם על חייו.  צוות החילוץ המקומי, שהבחין בדולפין חסר האונים סוטה ממסלולו היישר אל תוך נתיב מים סוער, מיהר להציל את החיה ולנסות להעביר אותה.

דולפין עיוור חולץ מתוך מים סוערים (צילום: רויטרס)

כדי להוציא את הדולפין מתוך המים הגועשים, צוות ההצלה במחוז הדרום מזרחי של סינדה שבמדינה לכד את הדולפין ברשת דיג מיוחדת. בעזרת שיתוף פעולה יוצא דופן, קבוצת המחלצים התאמצה כי להצליח להחזיק את הדולפין בחיים עד שיקבל את הטיפול הרפואי, אלא שיש רק בעיה אחת – המים המתוקים נמצאים במרחק של 82 ק"מ. 

הדולפין העיוור (צילום: רויטרס)
הדולפין העיוור (צילום: רויטרס)

"אנחנו חייבים לנסות להגיע לנהר בהקדם האפשרי", אמר מיר אחטר חוסיין טלפור, פקיד מחלקת חיות הבר המחוזית, שרק בחודש האחרון הצילה שמונה בעלי חיים. "כשאנחנו מחלצים דולפין אל הנהר אנחנו צריכים להיות זהירים מאוד. זו הייתה משימה עדינה לשמור על העור הרטוב שלו ולגרום לבעל החיים להרגיש כאילו הוא במים, תוך הקפדה על הכנסת נוזל לחור הנשימה שלו", הוא הוסיף.

לבסוף, אחרי נסיעה ארוכה אל נהר המים המתוקים, הדולפין הנדיר הגיע בשלום ואף תועד מרחוק כשהוא קופץ שמח, בריא ומאושר. אותו היונק, מזן שחי במשך מיליוני שנים במים עכורים, הוא אחד מארבעה מיני מים מתוקים ששרדו, אך התעוורו עם הזמן והחלו להשתמש בהד, או מעין סונאר, לצורכי ניווט.