משפחתו של יוצא צבא אמריקאי שמת בגיל 98 ותרם את גופתו למדע הופתעה לגלות כי המדענים קיימו אירוע של נתיחת הגופה בבית מלון יוקרתי בנוכחות צופים שרכשו כרטיסים בעלות של 500 דולר ואף הורשו לגעת בקשיש המת על היותו שהוא מת בשל נגיף הקורונה.

דיוויד סונדרס מבאטון רוג' שבלואיזיאנה, יוצא צבא שהשתתף במלחמת העולם השנייה ובמלחמת קוריאה, מת באוגוסט האחרון אחרי שנדבק בנגיף הקורונה. בהתאם לבקשתו שגופתו תיתרם לטובת המדע, האלמנה אלזי (92) הציעה להעביר את הגופה לאוניברסיטת לואיזיאנה, אולם שם סירבו מאחר שהוא מת מקורונה.

סונדרס העבירה את הגופה לחברת מד אד מעבדות מלאס וגאס שעוסקת "בחינוך לקידום החדשנות הרפואית והניתוחית", אולם הם מכרו את הגופה לחברה אחרת בשם "מדע מוות" (Death Science). ב-17 באוקטובר, קיימה החברה אירוע במלון מריוט בפורטלנד, שם הצופים, שכל אחד מהם שילם 500 דולר, צפו כיצד המדענים חותכים את הגופה ואף התאפשר להם לגעת בחלקים.

פרטי האירוע נודעו לערוץ הטלוויזיה קינג 5 בסיאטל שיצר קשר עם משפחת סונדרס ההמומה. "אין לי מילים לתאר את זה", אמרה האלמנה. "תיעדתי שחור על גבי לבן שהגופה שלו תשמש למדע, לא למטרות מסחריות".

ביום שבת, הגיע הארון, עטוף בדגל ארה"ב, חזרה למשפחה בלואיזיאנה. הרולד אדיקנס, אחיינו של סונדרס, סיפר כי הוא נדהם כאשר הגיע לוודא כי אכן מדובר בדוד. "לראות אדם יקר ככה, לא אגיד שהוא מבותר אלא נשחט, בכל חלק מגופו, זה פשוט מחליא אותי", אמר. כעת מתכננת המשפחה לשרוף את הגופה ולקיים טקס קבורה מכובד. "אנחנו פשוט שמחים שהוא חזר הביתה", ציין אדקינס.

בחברת "מדע מוות" טענו בתגובה כי האירוע היה "חינוכי" ונועד "לציבור הכללי ולמומחים בתעשייה", בעוד שבחברת מד אד האשימו כי אנשי "מדע מוות" לא סיפרו להם על כוונתם לקיים אירוע פומבי. עם זאת, במד אד לא הסבירו מדוע הם החליטו למכור גופה של חולה קורונה ללקוח אחר.