ידוע בעולם שהיפנים ידועים בקדמה, חדשנות ודייקנות יוצאי דופן, אך לפעמים זה דווקא יכול לבוא לרעתם. נהג רכבת יפני בן 36, שעובד בחברת ההסעים JR West, נקנס אחרי שאיחר בדקה אחת בלבד בכניסתו אל התחנה. אחרי שהחברה החליטה להטיל עליו את העונש בעקבות האיחור, אותו הנהג החליט לתבוע אותה על סך 2.2 מיליון ין. 

אותו העובד האלמוני היה אמור להסיע את הרכבת הריקה אל תחנת אוקאימה שבדרום במדינה, אך הוא הגיע אל הרציף הלא נכון כשהגיע להחליף את קודמו בתפקיד. על פי אתר החדשות המקומי Soranews24, בגלל הבלבול נהג הרכבת איחר בדקה ונאלץ לשלם על כך בקנס של 85 ין (שני שקלים ו-30 אג'), שירדו אחרי בירור קצר לקנס של 56 ין (שקל וחצי). 

רכבת של חברת JR West (צילום: Getty images)
רכבת של חברת JR West (צילום: Getty images)

על אף שהסכום מזעי כל כך, הנהג העקשן סירב לקבל על עצמו את הקנס, כיוון שלטענתו העיכוב שלו לא גרם להפרעה ממשית בתנועת הרכבות ובלוח הזמנים מפני שהרכבת הייתה ריקה. אחרי שהנהג הביע את התנגדותו לעונש החברה קבעה את הקנס מחדש בטענה כי הם פועלים לפי  עקרון "אין עבודה, אין שכר". כלומר, לטענתם דקת העבודה שבה הרכבת איחרה הייתה שווה את הסכום שנקבע לקנס. 

כעת, הנהג הקטנוני תבע את חברת הרכבות היפני בה הוא עובד על סך 2.2 מיליון ין, ששווים כ-60 אלף שקלים. בית המשפט המקומי באוקאימה דן בימים אלו סביב הנושא, אך פסק הדין צפוי להיקבע רק בחודש מרץ הקרוב.