תיאודור ג'ון קונרד עבד כפקיד בנק מקומי בקליבלנד, ארה"ב, לפני שנעלם בתום המשמרת שלו עם 215 אלף דולרים. האירוע התרחש ביולי 1969, במסגרתו הגנב תחב את סכום הכסף הגבוה בתוך שקית נייר ומאז לא נמצאו עקבותיו. כיום, קונרד נחשב כאחד ממקרי השוד הכי מפורסמים ומבוקשים באזור, כאשר הפרס על לכידה של הפושע עומד על סך של 1.7 מיליון דולר. 

דו"ח הממצאים של משטרת קליבלנד Northern District of Ohio>>

ביום שישי האחרון, יותר מחמישה עשורים אחרי מקרה השוד המפורסם, סוכנות אכיפת החוק הפדרלית הודיעה כי היא זיהתה את המבוקש. על פי הדיווח של הרשויות המקומיות לאתר החדשות CNN, קונרד חי מאז שנת 1970 בבוסטון תחת השם "תומאס רנדל". הטוויסט המעניין בסיפור הוא שביתו היה נמצא בסמוך למקום בו צולם הסרט "פרשת תומס קראון", המספר על הדמות הראשית שגנבה יותר מ-2 מיליון דולר מבנק בעיר. 

"שנה לפני שוד הבנק בקליבלנד קונרד הפך לאובססיבי לסרט של סטיב קווין משנת 1968, שהתבסס על שוד בנק", הסביר שירות מרשלים האמריקאי בהצהרה. לדבריו, לפני השוד שביצע קונרד הוא סיפר לעמיתיו לעבודה על הסרט ואף התרברב "כמה קל יהיה לגנוב כסף מהבנק". הבנק בקליבלנד כלל לא ידע על שהשוד התרחש בשלושת הימים הראשונים, כיוון שהגניבה לכאורה בוצעה ביום שישי, לפני סוף השבוע ממנו חזרו לעבודה רק ביום שני. 

החוקרים חיפשו אחריו בקליפורניה, הוואי, טקסס ואורגון, הסיפור הוצג בתוכניות טלוויזיה כמו "המבוקשים ביותר באמריקה" או "תעלומות בלתי פתורות", אך דבר לא עזר. אחרי שבמשך עשרות שנים הם רדפו אחר רמזים והוראות שניסו לגרום להם לפענח מהו מקום הימצאו של קונרד, החלה התפנית בעלילה. בשבוע שעבר הרשויות הפדרליות נסעו למסצ'וסטס, שם אושר כי הגנב המבוקש חי חיים שקטים תחת שם בדוי. כחלק מהחקירה הושוו מסמכים משנות ה-60 למסמכים עדכניים של "תומאס רנדל", שהתאימו לראיות הקודמות. 

עוד דווח כי במשך השנים קונרד התמודד עם פשיטת רגל בשנת 2014 ומוקדם יותר השנה חלה בסרטן ריאות, שהביא למותו בגיל 71. פיטר ג'יי אליוט, מרשל אמריקאי מצפון אוהיו, התייחס לנושא ואמר: "זה מקרה שאני מכירה יותר מדי טוב. אבי היה האחראי על החקירה עד שפרש בשנת 1990, אך הוא מעולם לא הפסיק לחפש אחריו. אני מקווה שהיום אבי נח בקבר קצת יותר בקלות שהוא יודע שהתעלומה בת העשרות שנים נפתרה".