המדענים של אוניברסיטת נבאדה שבלאס וגאס נדהמו לחשוף בפני העולם מינרל חדש שטרם נראה כמותו בעולם. המינרל המיוחד, שקיבל את הכינוי " davemaoite" על שם הגיאופיזיקאי הו-קוואנג, התגלה בתוך אבן יהלום שהופקה עמוד מתחת לפני כדור הארץ. מדובר בדוגמה הראשונה שהתגלתה על הכדור שלנו של פרוסקיט סידן בלחץ גבוה (CaSiO3). צפו בהסבר של Jame Andy - Earth Science TV:

 צורה אחרת של CaSiO3, הידועה בשם וולסטוניט, התגלתה עד כה כבעלת מבנה גבישי שיכול להיווצר רק בלחץ ובטמפרטורות גבוהות. לכן, הוולסטוניט קיים למיטב ידעתנו במעטפת כדור הארץ – השכבה המוצקה של כדור הארץ שכלואה בינו לבין הליבה החיצונית. על אף המינרל החדש " davemaoite" מעולם לא נראה קודם לכן, הוא בעל חשיבות גיאוכימית מורכבת. 

 המומחים הסבירו כי הם מעולם לא מצאו אף עדות למינרל זה, כיוון שהלחץ המלווה בהעלאתו אל פני השטח גורם לו להתפרקות למינרלים אחרים. עם זאת, המינרל הייחודי נמצא בתוך יהלום בבוצואנה שנוצר כ-660 קילומטרים מתחת לפני האדמה. על פי כתב העת LiveScience, נמסר כי האגודה הבינלאומית למינרלוגים מתכוונת לאשר את הממצא כמינרל חדש. "הגילוי של davemaoite בא בהפתעה", אמר אוליבר צ'אונר, מינרלוג מאוניברסיטת נבאדה. לדבריו, המדענים מאמינים כי למינרל החדש יש תפקיד חשוב בהרכב של כדור הארץ, וכי הוא עשוי להכיל בתוכו גם יסודות אחרים כמו אורניום ותוריום.