המצאה חדשה ויוצאת דופן עתידה לחזק את הקשר המדהים שיש בין בני אדם לכלבים, והפעם דווקא כשהבעלים נמצאים רחוק. אם אי פעם דמיינתם לכם איך זה יכול היה להיות אם חיית המחמד שלכם הייתה יכולה לדבר איתכם בטלפון, עכשיו זה מתחיל להיות אפשרי. האב טיפוס של המכשיר, שכמתבקש נקרא DogPhone, הוא הראשון מסוגו וללא ספק פורץ דרך. 

שיחה עם החבר על ארבע  (צילום: רויטרס)
שיחה עם החבר על ארבע (צילום: רויטרס)

על פי הדיווחים, המיזם החדש הוא פרי יוזמתה של ד"ר איליינה הירסקי-דאגלס מאוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד, ונעשה בשיתוף עם המדענים באוניברסיטת אלטו שבפינלנד. הצוות הסביר כי ה- DogPhoneנועד במטרה לעזור לחיות המחמד להתמודד עם חרדת הנטישה שהן חוות בבית, אחרי שבשנתיים האחרונות הן התרגלו שתמיד יש מישהו בבית בגלל מגיפת הקורונה. 

ד"ר הירסקי-דאגלס, המומחה באינטראקציה בין בעלי חיים למחשבים מבית הספר למדעי המחשוב באוניברסיטה, אמרה: "ישנם מאות צעצועים חכמים בשוק בעלי הכלבים, שמתחברים לאינטרנט ויכולים להועיל לקשר ביניהם. עם זאת, רובם המכריע בנויים מתוך מחשבה על הצרכים של בעלי הכלבים, מה שמאפשר להם להתבונן או לקיים אינטראקציה עם חיות המחמד שלהם כשהם מחוץ לבית. במקרה הזה הטכנולוגיה נועדה עבור הכלבים עצמם, והיא עשויה להועיל להם כיצורים חיים עם מחשבות ורגשות משלהם". 

ה-DogPhone (צילום: רויטרס)
ה-DogPhone (צילום: רויטרס)

תוצאות הניסוי של האב טיפוס, שעדיין עוד עובר ניסויים נוספים, הפכו למוקד של מאמר מחקר חדש שהועלה לדיון בכנס ADM שבלודז', פולין. בניסוי המיוחד הכלב זאק, לברדור בן 10, הצליח להתקשר באמצעות המכשיר אל ד"ר דאגלס, והכל בזכות הרמה וניעור של הכדור המצויד במד תאוצה. "מה שרציתי לעשות עם ה- DogPhoneהיה למצוא את הדרך לגרום לזאק להשתמש בטכנולוגיה בדרך שבה הוא יוכל לקבל החלטות אקטיביות לגבי מתי ואיפה הוא מתקשר. 

על אף שזאק גם עשה כמה שיחות מקריות בזמן שישן על הכדור, החוקרים הסבירו שבחלק מהן הכלב הראה לכדור את הצעצועים שלו, מה שמרמז כי הוא אכן ניסה ליצור קשר. במקביל, ד"ר דאגלס הגיבה באמצעות הטלפון שלה והראתה לזאק את סביבתה, מקום העבודה שלה ואת הרחובות הסואנים, ובשלב זה זאק זקף אוזניו והתקרב למסך. 

האב טיפוסי אמנם כבר עבר את הניסוי הראשוני והוכח כמוצלח, אך המכשיר המיוחד טרם יצא לחנויות. ד"ר דאגלס הסבירה כי המכשיר מיועד בעיקר ל"גורי המגיפה", כלומר כלבים שנרכשו או אומצו במהלך הסגרים של מגיפת הקורונה , וזאת במטרה לעזור להם למצוא דרכים חדשות להתמודד עם הלחץ של הבדידות.