קתרינה-אמליה, נסיכת הכתר של הולנד, הודתה כי היא לא מוכנה עדיין לעלות על כס המלוכה, והבהירה כי היא לא מתרגשת מהאפשרות שיוחלט על ביטול המוסד במדינה. ב-7 בדצמבר תחגוג יורשת העצר של הולנד את יום הולדתה ה-18 ותצטרף רשמית למועצת המדינה - גוף מייעץ לממשלה שבראשו עומד אביה, המלך ווילם-אלכסנדר.

הנסיכה קתרינה-אמליה  (צילום: רויטרס)
הנסיכה קתרינה-אמליה (צילום: רויטרס)

לכבוד התאריך הסמלי יצאה לאור הביוגרפיה הרשמית הראשונה של הנסיכה, שאותה כתבה השחקנית והקומיקאית קלאודיה דה ברייג', שראיינה בהרחבה את אמליה. בביוגרפיה הנסיכה הודתה כי אינה מרגישה בשלה עדיין לעלות לכס המלוכה אם אביה בן ה-54 ימות באופן פתאומי, וכי היא רוצה שאמה, המלכה מקסימה, תמשול במקומה. "אמרתי לאבא שלי: 'אתה פשוט תקפיד לאכול בריא ולהתאמן הרבה'", סיפרה.

בשנים האחרונות, נמתחה ביקורת גוברת על בית המלוכה בשל המעמסה על משלמי המיסים ובשל חופשות ראוותניות, כולל חופשה ביוון בעת שהולנד הייתה בסגר בשנה שעברה. אמליה ציינה כי היא מכירה בכך שיש אפשרות שמוסד המלוכה יבוטל, אולם היא לא מתרגשת מכך. "אני פשוט אמשיך בחיי", אמרה הנסיכה, שציינה כי אם היא לא תהיה מלכה, היא תרצה קריירה בשירה או ברכיבת סוסים. היא אף חשפה כי במקביל ללימודיה, היא גם עבדה במשרה חלקית בתור מלצרית בבית קפה ליד הים והבעלים כינה אותה "מלכת הקוקטייל".