אתמול (שני) התרחשה סיטואציה מבהילה ויוצאת דופן בעיצומו של סיור תלמידי בית ספר בשמורת הטבע סלאטי, שבפארק קרוגר בדרום אפריקה. באירוע הלא שגרתי, שנתפס בעדשת המצלמה של אחד מהתלמידים, אפשר לראות פילה ענקית שתקפה באכזריות את רכבי הסיור של הפארק. צפו בתקיפה מזווית הצילום של אחד החניכים שהיה ברכב:

הפילה הגדולה, שמתנשאת לגובה של כארבעה מטרים, הבחינה בשני רכבי הסיור מתקרבים אל עדר הגורים שלה. הרכבים אמנם נעצרו במרחק ביטחון מהפילה, אך גם זה לא הספיק לה והיא החליטה להסתער על התיירים מתוך הצמחייה השופעת. עכשיו מהצד:

פיל רדף אחרי רכב סיור של הפארק הלאומי בקניה | צפו בתיעוד>>>

הפילה נופפה באוזניה, כאות אזהרה לתלמידים, ומיד אחר כך תפסה את אחד הרכבים והחלה לנער בחוזקה. במזל, הפילה עצרה רגעים ספורים לפני שהצליחה להפוך לגמרי הרכב, מה שנתן לנוכחים הזדמנות לברוח. מדריך אמיץ שליווה את התיירים מיהר אל הרכב והספיק לחלץ מתוכו שלושה תלמידים שקפאו מרוב פחד, ובכך חייהם ניצלו. כך נראה הרכב אחרי התקיפה:

מנכ"ל שמורת הטבע, אנטון לטגן, הסביר בראיון לתקשורת המקומית: "מדריכי וחניכי EcoTraining נתקלו במהלך פעילות שגרתית בעדר פילים שהתיישב בחלק זה של השמורה. פילה הסתערה על הרכב וגרמה לו לנוע קדימה ואחורה באיטיות. אחרי שהרכב עצר החניכים הועברו לרכב אחר שחנה שבקרבת מקום והיה מאובטח במדריכים בעלי 25שנות ניסיון. למרות שהרכב ניזוק קשה, למרבה המזל אף אחד מהאנשים לא נפגע בתקרית".