לאור המידע המפתיע שחשף לאחרונה ד"ר קארן ראג' בטיקטוק, צ'נדלר מ"חברים" בהחלט יכול היה להתנחם בכך שהפטמה השלישית שלו מוקמה מתחת לחזה - כי היא יכלה גם להתמקם לה בכף הרגל. פטמה יתרה היא תופעה מוכרת שעל פי מספר מחקרים שכיחותה באוכלוסייה נעה בין 1 ל-18 איש ועד 1 ל-40 איש. ברוב המקרים המתועדים מדובר בפטמה אחת או שתיים המופיעות לאורך שני קווי החלב האנכיים, שמתחילים בבית השחי מכל צד, עוברים דרך הפטמות האופייניות - ומסתיימים במפשעה. צפו בהסבר של ד"ר ראג' על התופעה המוזרה: 

יכולים לגדול גם לכם פטמות במקומות משונים (צילום: טיקטוק)

בטרנד מרתק בטיקטוק, יותר ויותר אנשים חושפים פטמות נוספות המופיעות בדרך כלל מתחת לחזה או קרוב לבית השחי. ד"ר קארן ראג', רופא שירות הבריאות הלאומי בבריטניה, הגיב לשני סרטוני טיקטוק בהם גברים חשפו צמד פטמות נוסף מתחת לרגילות - וסיפר על מקרים בהם פטמה שלישית הופיעה על כף הרגל. הוא התייחס למאמר רפואי משנת 2010 העוסק בגבר שחשב שיש לו שומה הצומחת בכף הרגל - וגילה מאוחר יותר שמדובר למעשה בפטמה. ד"ר ראג' (@dr.karanr) הסביר בסרטון: "מסתבר שזה היה למעשה קומפלקס פטמה-הילה".

הוא הוסיף ואמר שבשנת 2006 מצאו רופאים רקמת שד ופטמה ברגל של אישה: "התופעה הזו ידועה בשם פסאודוממה, כלומר שד מזויף. כשהרופאים הסירו את הגוש הזה, הם אפילו מצאו תעלות ובלוטות זיעה שנמצאות בדרך כלל בשד. למרות שפטמות נוספות ורקמת שד מופיעות בדרך כלל על קו החלב, הן יכולות להופיע טכנית בכל מקום". בתגובות הסביר ראג' שקו חלב הוא שריד עוברי ושגם הפטמות שנמצאות על כפות הרגליים יכולות למעשה במקרים מסוימים להניק. מטורף!

קשה לצפייה: פטמה שגדלה על כף רגל (צילום: צילום מסך טיקטוק)
קשה לצפייה: פטמה שגדלה על כף רגל (צילום: צילום מסך טיקטוק)

בעבר אישה חשפה שבנה הקטן נולד עם פטמות מהן ניתן היה להניק. המצב נגרם בעקבות רמות גבוהות של אסטרוגן אצל האם במהלך ההריון, שעבר לזרם הדם של התינוק דרך השליה והמריץ את צמיחת רקמת השד וייצור חלב. אישה אחרת גילתה שהיא מסוגלת להניק מבית השחי שלה לאחר שהבחינה בנוזל לבן היוצא החוצה. הרופאים בדקו את המטופלת ומצאו בלוטת לימפה עגולה ומוצקה ששחררה הפרשות לבנות בלחיצה עליה. רופאים בליסבון, פורטוגל, כתבו בדוח המקרה שפורסם ב-New England Journal of Medicine כי המצב תואם לפולימסתיה - מצב בו רקמת השד מתפתחת לאורך רכס השד. מחקרים קודמים מראים שזהו המקום הנפוץ ביותר עבור נשים לפתח רקמת שד נלוות.