עוד סיבה לחייך: ילדים שמתבוננים במבוגרים מחייכים כשהם אוכלים ירקות בריאים עשויים להגדיל את צריכת הירקות שהם אוכלים. כך עולה ממחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת אסטון שבבריטניה.

החוקרים בדקו 111 ילדים בני 4 עד 6, שחולקו לשלוש קבוצות באופן אקראי וצפו בסרטונים שונים. בשניים מהסרטונים הראו לילדים מבוגר לא מוכר אוכל ברוקולי בהבעת פנים חיובית או ניטרלית, בעוד הסרטון השלישי לא היה קשור כלל לאוכל. לאחר מכן הצוות ביקש מההורים להעריך את נכונותו של כל ילד לנסות לאכול את הברוקולי ודירגו אותה באמצעות סולם מ-1 עד 7. "השימוש דווקא בברוקולי נעשה בגלל טעמו המר ומשום שמרירות היא טעם פחות מועדף", הסבירו החוקרים, שפרסמו את ממצאיהם בכתב העת Appetite.

החוקרים מצאו כי הילדים שנחשפו לקטעי וידיאו של מבוגרים שנהנים מאכילת ברוקולי אכלו בממוצע יותר מפי שניים יותר מאשר ילדים בקבוצת הביקורת שלא נחשפו לסרטונים אלה: 11 גרם לעומת 5 גרם. הם הסבירו כי הבעות פנים חיוביות בזמן אכילה יכולות להעביר תחושה של הנאה מאוכל, שמעניקה למתבונן מידע על בטיחות המזון וטעמו. "חשיפת ילדים לאחרים הנהנים מירקות עשויה להיות אסטרטגיה שימושית לעידוד אכילה בריאה יותר אצל ילדים", סיכמו החוקרים. הם הדגישו כי נדרשת עבודה נוספת כדי לקבוע אם חשיפה בודדת מספיקה ואם השפעות אלה נמשכות לאורך זמן.