צוות כירורגים בבית חולים לילדים ברפבוליקת בוריאטה, סמוך לגבול רוסיה-מונגוליה, נדהמו לגלות גוש שיער עצום בבטנה של מטופלת בת 12. הילדה הופנתה למיון בעקבות ממצאי בדיקה לא שגרתיים במהלך ביקור אצל המטולוג. הילדה הופנתה לרופא אחרי תקופה ארוכה שבה היא התלוננה על כאבי בטן עזים, הקאות ואובדן תיאבון. המומחה שלח אותה לבצע צילום רנטגן שחשף גוש מסתורי בחלל הקיבה שלה. בת ה-12 הופנתה בדחיפות לחדר המיון ומשם, הובהלה היישר לחדר הניתוח.

בתמונות מחדר הניתוח אפשר לראות את צוות הכירורגים מוציאים את הטריכובזואר שנתקע בקיבה שלה, שנמדד באורך של 15 ס"מ. עבור אלו מכם שלא למדו רפואה, טריכובזואר הוא השם שניתן לגוש שעשוי משיער, ריר ותוכן קיבה שנתקע בדרכי העיכול. למעשה, הגוש הוא תוצאה של טריכוטילומניה לא מאובחנת (תסמונת רפונזל: הפרעה נפשית המאופיינת בדחף אובססיבי למרוט שיער, לקרוע אותו וללעוס אותו).

ד"ר זוריאן צירנוב, אחד הכירורגים שהשתתפו בניתוח, טען שלא נתקל במצב חמור כל כך של טריכוטילומניה מימיו. "הרגלים מגונים עשויים להוביל לתוצאות קשות מאוד", סיפר. "התערבות כירורגית הייתה הכרחית, אחרת המטופלת הייתה יכולה למות". הילדה בינתיים ממשיכה להתאושש מניתוח החירום.