אירוע הירואי התרחש במפלי ויקטוריה שבזמביה, במסגרתו תנין תקף נערה בריטית וגרר אותה איתו עמוק אל תוך המים. בת ה-18, ששמה לא פורסם, הייתה בעיצומו של מסע רפטינג מהנה עם חבריה כשהתרחשה התקיפה האכזרית. במזל, בן זוגה נכח על הסירה, זינק אל הנהר והצליח להציל את חייה. 

הסיטואציה התרחשה כאשר החבורה עשתה עצירה בשולי הנהר כדי לקפוץ לטבילה קצרה. הנערה וחברתה שחו במים כשלפתע תנין באורך שלושה מטרים תפס את רגלה וגרר אותה יחד איתו. "היה דם בכל מקום", סיפר עד ראייה. 

בזמן הזה, המדריכים בטיול ניסו לעזור לנערה מתוך הסירה, אך כשהיה נראה שלא יצליחו בן זוגה אזר אומץ וקפץ למים אחריה. הנער נאבק בתנין והכה אותו חזק בראשו, מה שלבסוף אילץ את החיה לשחרר את האחיזה של שיניו החדות. בתום האירוע הנערה נלקחה אל בית החולים בלוסאקה שם עברה ניתוח מציל חיים. 

אחד מהנוכחים באירוע סיפר לאתר החדשות The Sun: "הם לקחו הפסקה מהרפטינג והיא שחתה עם חברה. ברגע שהתנין תקף אותה הנער צלל מתחת למים והתחיל להכות את התנין בזעם. רק אחר כך הצטרפו אחרים לעזור. זה היה כאוס ואנשים התחבטו בכל מקום. יש לה הרבה מזל שהיא בחיים". כמו כן, יש לציין כי חוקי הטיול וההדרכה מאפשרים שחייה בנהר, שכן בדרך כלל התנינים חיים מעל למפל.