אל חדר הניתוח בבית החולים "פריישטדט" שבאוסטריה הגיע קשיש בן 82, שנאלץ לכרות את רגלו השמאלית עקב זיהומי עבר. המנתחת, אישה בת 43 ששמה לא פורסם, סימנה בטעות את רגלו הימנית כמיועדת לכריתה, ובעקבות כך הסירה את הרגל הלא נכונה. החלק ההזוי בסיפור הוא העונש המבזה שהיא קיבלה. 

בבית הדין בלינץ שבמדינה דנו ביום רביעי האחרון בפרטי המקרה המזעזע, שהתרחש בחודש מאי האחרון. במשפט נטען כי מדובר ב"תוצאה של רצף נסיבות מצערות שנגמרו כשתוצאה מטעות אנוש". בנוסף לכך, ההגנה טענה כי התקרית התרחשה כתוצאה מבעיה שיטתית ולא טעות פרטנית. "היו הרבה טעויות בתכנון הניתוח ולא נמסר כל המידע מהתיק הרפואי של המטופל, זו הסיבה שבדיקה מקדימה לא הייתה אפשרית", אמרה הנאשמת מול השופט. 

בתום הדיון בית המשפט קבע כי על המנתחת לשלם פיצויים מזעריים של כ-2,300 ליש"ט (כ-9,600 שקלים), ובנוסף עוד 4,000 ליש"ט (כ-16 אלף שקלים) שיועברו לאלמנתו של הקשיש כפיצוי. על פי ההערכות אותו המטופל שרגלו נכרתה בטעות הלך לעולמו זמן קצר לפני שהנושא הועלה לדיון משפטי. כמו כן, זמן קצר אחרי האירוע הועברה המנתחת המעורבת למרפאה אחרת, ונאמר לה כי תוכל לערער על ההחלטה.