בימים בהם העיסוק סביב איכות הסביבה גדל, ואיתו גם החור באוזון וההתחממות הגלובלית, יש מי שחשב "לצאת מהקופסא". פרויקט חדש, שמטרתו להבטיח את עתידו של כדור הארץ, אחראי לקופסא שחורה בלתי ניתנת להריסה, שתתעד כל היבט בהיסטוריה האנושית המודרנית. 

"הקופסא השחורה" שתתעד כל צעד בדרך אל חורבן כדור הארץ

הפרויקט הייחודי, שיושק כבר בתחילת 2022, יבנה על מישהו גרניט שבטסמניה, אוסטרליה, ויעקוב באמצעות המדיה החברתית ואתרי החדשות אחר התפתחות הציוויליזציה. הרעיון שעומד מאחורי "הקופסא השחורה", שהושקה על ידי חברת התקשורת Clemenger BBDO, הוא לתעד כל צעד שהאנושות עושה, לצד קטסטרופת שינויי האקלים. 

מייסדי המיזם מקווים כי במידה והציוויליזציה הנוכחית שלנו תושמד, התיבה תיתן לתרבויות העתידיות מושג לגבי הטעויות שאנו עשינו, ובכך תמנע נזקים נוספים. התיבה בפועל בנויה בערך בגודל של אוטובוס ממוצע, היא עשויה מפלדה בעובי של כ-7.5 ס"מ ומצופה בפאנלים סולריים. הקופסא תכלול מספר כונני אחסון קשיחים, אשר יאספו נתונים הקשורים לשינויי האקלים, כגון רמת הפחמן הדו-חמצני באוויר. 

לצד כל זה יהיו גם כוננים קשיחים שמטרתם לאסוף את נתונים מהאינטרנט, תוך שימוש בציוצי טוויטר, פוסטים מהפייסבוק ואתרי חדשות, שייצרו תמונה מדויקת של האופן בו גרמנו להרס הכדור. כחלק מהרעיון לעזור לדור העתיד, מייסדי המיזם מקווים כי מנהיגי העולם ישמעו על הפרויקט וישנו את דרכי פעילותם אם ידעו שכל מהלך פוליטי שלהם מתועד כעת. 

לפי ערוץ החדשות ABC האוסטרלי, הצוות מאחורי "הקופסא השחורה" צופה כי קיבולת האחסון תיגמר בעוד 30 עד 50 שנה, והוא מתכנן להגדיל אותה עם הזמן.