אף יום הוא לא "יום טוב למות בו", בטח שלא יום ההולדת שלנו. אלא שמחקר מלחיץ שנערך לאחרונה בשוויץ ובדק 2.5 מיליון מקרי מוות במדינה מצא שמבחינה סטטיסטית, יש סיכוי גבוה למות דווקא ביום הזה. המחקר דגם 2.5 מיליון מתים במדינה בין השנים 1969 ל-2008. ד"ר ולאדטה גרוס ממכללת ציריך שפרסמה את המחקר, אמרה: "ימי ההולדת בדרך כלל הרבה יותר קטלניים ממה שהיינו מצפים". 

המחקר מצא ש-14 אחוזים מהאנשים מעל גיל 60 ימותו ביום ההולדת שלהם, כאשר ישנה עלייה של לא פחות מ-44 אחוזים בקרב אנשים שמתו מנפילה מגובה רב - ביום ההולדת שלהם. אגב, הממצאים האלו קיבלו גיבוי ממחקר קנדי שנערך באותו נושא שמצא שגם הסיכוי לקבל שבץ עולה ביום ההולדת שלנו, במיוחד אצל אלו בעלי לחץ דם גבוה.
 
ריצ'רד וייסמן, פסיכולוג מאוניברסיטת הרטפורדשייר התייחס לממצא הזה ואמר: "נראה שזה ממצא אמין והגיוני". ד"ר גרוס, שהובילה את המחקר השוויצרי, טוענת שהנתונים מוכיחים שהסיכוי למות גבוה יותר במקרים מסויימים כמו תאונות והתאבדות. "הנתונים הללו נתמכים במחקרים שנעשו בבית חולים בקנדה, שמראים כי אנשים, בעיקר מעל גיל 60, לוקים בשבץ הרבה יותר בימי הולדת מאשר בימים אחרים. בנוסף קיימת עלייה משמעותית בההתאבדויות בקרב אנשים בני 60 ומעלה בימי ההולדת שלהם, בעיקר אצל גברים", היא אמרה.

ב-2012 פורסם שמחקר ארוך טווח שנערך באנגליה על כשני מיליון איש, מצביע על כך כי אנשים החוגגים את יום הולדתם, מועדים למות בו יותר מאשר ביום אחר. על פי המחקר, "דיכאון יום ההולדת" גורם למוות מהתקפי לב, שבץ, התאבדויות ואפילו סרטן. על פי המדענים, המתח שאנשים חשים ביום ההולדת שלהם הוא אחת הסיבות למקרי המוות. הנתונים מראים עוד כי רוב מקרי המוות אירעו בגלל אירועים לבביים, שהתרחשו ביום ההולדת בשיעור של 18.6 אחוזים. 21.5 אחוזים ממקרי המוות יוחסו למוות בגלל שבץ, בעיקר בנשים, והנתון המפתיע היה כי 10 אחוז של מקרי מוות ביום ההולדת הוא בשל סרטן, בקרב גברים ונשים כאחד.

מהנתונים של המחקר עלה כי קיימת עלייה של 35 אחוזים בהתאבדויות בימי ההולדת, 28 אחוזים עלייה במקרי מוות מקריים (כמו תאונות דרכים למשל) וכאמור עלייה של 44 אחוזים במקרי מוות הקשורים לנפילות - כשהסיכון מתחיל לעלות בתקופה של כארבעה ימים לפני יום ההולדת.

לא מאמינים למחקרים האלה? ובכן, יש לא מעט אנשים מפורסמים שמתו ביום הולדת שלהם - כמו המחזאי הנודע וויליאם שייקספיר, השחקנית השבדית אינגריד ברגמן, הצייר רפאל סאנציו, כוכב הכדורגל הישראלי שייע גלזר והאקטיביסטית הפמניסטית האמריקאית בטי פרידן.