נקבת צב ים חום גדולה, שנתפסה בשוגג בקרס דיג בחוף הים בראשון לציון, הוחזרה לים לאחר שעברה שיקום ממושך במרכז הארצי לצבי ים של רשות הטבע והגנים. נקבת צב הים, ששמה וואשה, שוקלת 41 ק"ג והיא הועברה על ידי מתנדב לשיקום במרכז להצלת צבי ים לאחר שבחודש שעבר דיווחו הדייג וזוג חברים שעברו באקראי במקום על לכידתה בשוגג.

"היינו בחוף וראינו שנתפס צב ים גדול", סיפרו אדם בן דוד ודנה דימבוסקי. "התקשרנו לרשות ופקח יצר איתנו קשר והסביר כיצד ניתן לפעול. הוצאנו את הצב ליבשה וכיסינו את ראשו כדי שיירגע. בזמן שחיכינו קראנו לצב 'וואשה'". קרס דיג נחשב לאחד מגורמי הפגיעה הנפוצים בקרב צבי ים, שעלולים להיתפס בפיתיון בחיפושם אחרי מזון. אם הקרס מחורר את מערכת העיכול וגורם לדימום ולזיהום נשקפת לצבי הים סכנת חיים ממשית. סכנה נוספת נגרמת כאשר חוט הדיג נכרך סביב הגפיים או הצוואר, או כאשר הצב בולע את החוט עצמו ובכך עלולה להיגרם לו חסימת מעיים.

וואשה עברה אבחון מעמיק במרכז הארצי לצבי ים וצילומי רנטגן ו-CT אצל ד"ר צחי אייזנברג במרפאה הווטרינרית כל חי. המטפלים הצליחו להוציא את הקרס באמצעות מכשיר מיוחד דרך הפה ולאחר תקופת טיפול ושיקום של כחודש, שבמהלכו "וואשה" קיבלה בריכת מי ים נקייה, מעקב וטיפול רפואי, היא השתקמה. אתמול הגיע הרגע המרגש שבו הושבה לים בחוף הריביירה בבת ים. באירוע השתתף סגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק החופים ירון לוי, והוא התקיים בשיתוף עמותת הגל שלי.