אזרח ישראלי ששב מסקוטלנד, הביא לארץ במזוודה 330 סרטנים מסוג לובסטר אירופאי (Hommarus gammarus), מבלי שמילא אחר תנאי רישיון הייבוא שנועדו למנוע התפשטות מחלות ופגיעה נרחבת בענפי החקלאות. נכון להיום, מדינת ישראל חופשית ממרבית המחלות המחייבות דיווח, בהתאם להנחיות הארגון הבינלאומי לבריאות בע"ח (OIE) ובכלל זה, מחלת הנקודות הלבנות. מדובר במחלה אשר פוגעת בכל מיני סדרת הסרטנאים מַעֲשִׂירֵי רֶגֶל, הנגרמת על ידי נגיף אשר עשויי לגרום לתמותה רחבת היקף.

הכנסת מאות סרטנים ארצה, מבלי לוודא שהם אינם נשאים של מחלות שונות, בהן מחלת הנקודות הלבנות, עלולה לסכן את אוכלוסיית סרטנאי הבר בישראל, ולפגוע במעמדה של ישראל כיצואנית בתחום.    

כאמור, עם תפיסת הסרטנים פתחו השירותים הווטרינריים בחקירה, בשיתוף היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), במסגרתה עלה כי הסרטנים הובאו במזוודה והוצאו משדה התעופה מבלי שבוצעו הבדיקות הנדרשות כדי לשלול מחלות כאמור. 

ד"ר נדב דוידוביץ, רופא וטרינר לפיקוח על מחלות דגים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות אמר: "לשמחתנו, במקרה הזה הצלחנו למזער את הנזק אשר עשוי היה להיגרם, והיה יכול להעמיד את כל אוכלוסיית הסרטנים המקומית בסיכון משמעותי. חשוב לציין שייבוא בעלי חיים כפוף לקבלת רישיון ייבוא, ועמידה מלאה בתנאיו. מדובר בהליך הכרחי באמצעותו ניתן להבטיח חופשיות ממחלות ללא חשש מפגיעה באוכלוסיית חיות הבר בישראל ובמשקי גידול".