חזירה בת 5, שניצלה על ידי מקלט לבעלי חיים בדרום אפריקה, הצליחה בימים האחרונים להפוך לציירת המצליחה ביותר בממלכת החיות, לאחר שציור אשר יצרה נמכר תמורת סכום שיא של 26 אלף דולר. החזירה, ששמה פיגקאסו (Pigcasso), שילוב של המילה פיקאסו וחזיר באנגלית, זכתה לכינוי בזכות 400 יצירות האומנות שיצרה בשנים האחרונות. היא החלה את הקריירה שלה לאחר שניצלה משחיטה בבית מטבחיים, חודש בלבד לאחר לידתה, על ידי ג'ואן לפסון, הבעלים של המקלט לבעלי החיים Farm Sanctuary SA.

פיגאסו בפעולה (צילום: pigcasso)
פיגאסו בפעולה (צילום: pigcasso)

הבעלים הגאה ציינה באתר הרשמי של החזירה כי מיד לאחר שהצילה את החזירה, הבינה כי היא ניחנה בכישרון ציור. לדבריה, החזירה הבחינה במכחולים ישנים שהושארו על הרצפה, לקחה אותם בפיה והחלה לצייר. הציור האחרון, בשם "פרוע וחופשי", נעשה על גבי משטח קנבס בגודל של 1.6 על 2.6 מטרים בצבעי אקריליק בגוונים ירוק וכחול, בהשראת האוקיינוס.

היצירה, שנדרשו מספר שבועות להשלמתה, היא יצירת האומנות הגדולה ביותר שנוצרה אי־פעם על ידי אומן בעל חיים. לאחרונה נקנה הציור במחיר שיא על ידי אספן אומנות גרמני בשם פטר אסר, וכל ההכנסות מהמכירה עברו להפעלת המקלט לבעלי החיים. השיא הקודם היה שייך לשימפנזה בשם קונגו, שציור שלו נמכר לפני כ־16 שנה תמורת 19 אלף דולר.