אישה בשנות ה-70 לחייה נדהמה לגלות שהיא נושאת בבטנה "תינוק מאבן" במשך יותר מ-30 שנה. המקרה הרפואי הנדיר נחשף באלג'יריה, שם רופאים גילו את העובר בחלל הבטן של המטופלת במהלך צילום רנטגן. הרופאים מעריכים כי האישה בת ה-73 נשאה את העובר, שמשקלו יותר מ-2 ק"ג, מאז שהייתה בת 38. למרות זאת, היא לא ציינה שסבלה לאורך השנים מכאבי בטן או אי נוחות אחרת. מעבר לזה, המטופלת אפילו עברה סדרת בדיקות רפואית במרוצת הזמן ואף מומחה לא גילה את שרידי העובר.

מתוך צילומי הרנטגן שפורסמו  (צילום: Reddit)
מתוך צילומי הרנטגן שפורסמו (צילום: Reddit)

"תינוק מאבן" אולי נשמע לכם כמו משהו מסרט אימה או פנטזיה, אבל מדובר בתופעה רפואית נדירה אך ידועה. בעגה המקצועית היא נקראת "ליתופדיון" (Lithopedion) והיא בעצם מה שקורה כשעובר מתפתח בחלל הבטן של אישה ולא ברחם שלה.

ברוב המקרים העובר לא שורד את התהליך ומת כתוצאה ממחסור בדם. בשלב הזה, לגוף אין דרך טבעית לסלק את שרידי העובר ולכן הוא עובר תהליך הסתיידות, בו יונים של סידן ומגנזיום מתגבשים על פני משטח או רקמת תאים. כך למעשה העובר מתקשה ומתאבן. מדובר כאמור בתופעה נדירה מאוד בקהילת הרפואה. למעשה, מאז המאה ה-16 רק כמה מאות מקרים תועדו – כולל מקרה של אישה בת 52 מצפון הודו שנשאה בבטנה "תינוק מאבן" במשך 15 שנה.

ד"ר קים גרסי, מרצה לרפואה במרכז הרפואי האוניברסיטאי בקליבלנד, התייחס לתופעה ואמר שניתן להוציא את שרידי העובר בניתוח. למרות זאת, הוא ציין שאם הגוף הזר לא מפריע למטופלת או מסכן את שלומה, מומחים מסוימים מעדיפים פשוט להשאיר אותו שם. "אם המטופלת היא א-סימפטומטית ושרידי העובר לא מפריעים לה, התערבות כירורגית מיותרת לחלוטין", אמר.