התלבושת היא לא בשבילנו: מחקר חדש מצא כי לתלבושת אחידה בבית הספר היסודי אין השפעה על התנהגות או נוכחות הילדים. החוקרים מאוניברסיטת אוהיו סטייט בחנו את ההשפעה של תלבושת אחידה על ההתנהגות החברתית של יותר מ-6,000 תלמידים בבתי ספר יסודיים בארה"ב מגילי הגן ועד גיל 11. לשם כך המורים התבקשו בכל שנת לימודים לדרג כל תלמיד בשלושה פרמטרים: בעיות התנהגות פנימיות, כמו חרדה ונסיגה חברתית, בעיות התנהגות חיצוניות כמו תוקפנות או הרס רכוש, וכן כישורים חברתיים. נוסף לכך הם התבקשו לדווח באיזו תדירות נעדר כל תלמיד.

בסך הכל הממצאים, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Early Childhood Research Quarterly, חשפו כי תלמידי בתי ספר שנדרשו ללבוש תלבושת אחידה לא הפגינו כישורים חברתיים טובים יותר או נוכחות גבוהה יותר בבית הספר, בהשוואה לתלמידים בבתי ספר ללא תלבושת בית ספרית.

בנוסף, מדי בית הספר לא היו קשורים להבדלים כלשהם בבריונות או בחרדה חברתית אצל הילדים, כשהתוצאות היו דומות בבתי ספר ציבוריים ופרטיים כאחד. למעשה, כאשר התלבושת האחידה הייתה חובה, התלמידים הרגישו אף פחות תחושת שייכות לבית הספר. ועם זאת, המחקר מצא כי תלמידים ממשפחות עם הכנסה נמוכה הפגינו נוכחות מעט גבוהה יותר בבתי ספר שלא דרשו תלבושת אחידה.