לפני כ-20 שנה זוהה לראשונה דג יוצא דופן, שהולך בצורה מוזרה עם שתי ידיים שבולטות החוצה מגופו. דג הים הוורוד, הידוע גם בשם Brachiopsilus dianthus, נראה בפעם האחרונה על ידי צוללן מול חופי טזמניה בשנת 1999, אך מאז לא נראה שוב. כעת, במה שהמדענים כינו כ"חיפוש מחט בערמת שחט", סוף כל סוף התעוררה תקווה לאתר את החיה המסתורית. צפו בתיעוד היחיד של דג היד הוורוד: 

הביולוג הימי, נוויל בארט, הסביר כי הם הצליחו למצוא שאריות של ידי הדג הנעלם, שהיו על קרקעית הים בעומק של כ-120 מטרים. "עד תגלית זו המין הנדיר תועד בסך הכל ארבע פעמים ונרשם תחת חוק המינים המאוימים של טזמניה. כעת יש בידינו תגלית מרגשת המציעה תקווה להישרדותם של דגי היד הוורודים, וברור לנו שיש להם בית גידול ותפוצה גדולה יותר משחשבנו בעבר", אמר בארט. 

דג היד הוורוד, שכונה כך בזכות סנפיריו דמויי הידיים בהם הוא משתמש כדי ללכת על קרקעית הים, נתפס בעדשת המצלמה פעם אחת בלבד. בתיעוד אפשר לראות אותו מעביר את משקלו מיד ליד, כשלפתע מגיע לובסטר ומפריע לסרטון. אשלי בסטיאנסן, מאוניברסיטת טזמניה, וג'ייסון מונדי מהסוכנות האוסטרלית לפארקי מים לאומיים הסבירו: "שיתוף פעולה הוא המפתח לגילוי יוצא הדופן הזה. מה שנמצא פה בשמורות הטבע הימיות של אוסטרליה לא נמצא בשום מקום אחר".