מזג האוויר הקר השורר בתקופה זו של השנה באירופה יכול להיות אפילו קטלני למי שאין באמצעותו להגן על עצמו. בין כל השלג, שנערם בסמוך לכביש נידח בכפר סוסנובקה שבסיביר, התגלה ביום שישי האחרון קרטון ביצים ובתוכו תינוקת שננטשה על ידי הוריה בקור המקפיא. 

חבורת נערים, שבמקרה עברה באזור, הבחינה בתינוקת הקטנטנה חסרת האונים ומיד חילצה אותה מתוך השלג. רנת ליטבינוב בן ה-16, שנכח בסיטואציה, התקשר מיד להוריו שמיהרו למקום ואספו את התינוקת לטיפול בבית החולים. כשהתינוקת הגיעה לבית החולים הרופאים קבעו כי היא בריאה וכי היה לה מזל גדול שלא סבלה מכוויות קור, על אף שבחוץ היו 20- מעלות צלזיוס. 

במקביל לטיפול הרפואי, הוריו של ליטבינוב פנו למשטרה במטרה לנסות לאתר את ההורים הנוטשים, ובעקבות כך נפתחה חקירה בגין ניסיון רצח של התינוקת. "יצאנו לטייל בערב כשפתאום ראינו קופסה. כשהתקרבנו שמענו צליל חקירה וחשבנו יש גורי כלבים בתוכה אך כשהדלקנו את הפלאש עם הטלפון כדי להציץ פנימה מצאנו תינוקת - ילדה קטנה. היא שכבה שם כמו בובה והיינו כל כך המומים שאפילו לא ידענו מה לעשות", סיפר ליטבינוב. 

לדבריו, התינוקת נמצאה כשהיא עירומה לגמרי, עטופה בחתיכת בד ולידה בקבוק. חבריו של הצעיר ניסו לסמן למכוניות שעברו לעצור אך ללא הצלחה, מה שהוביל אותה להתקשר להוריה ולהזעיק עזרה. "כולנו היינו בהלם, הבן שלי וחבריו כנראה אספו אותה בדיוק בזמן", סיפר אביו של ליטבינוב, דימטרי. 

על פי הדיווחים ככל הנראה מדובר בתינוקת בת יומיים או שלושה, שההשערה טוענת כי נולדה בלידת בית ולאחר מכן ננטשה על ידי האם. כמו כן אמו של ליטבינוב, אנה, סיפרה כי היא אם לשלושה בנים ותמיד חלמה ללדת בת – כלומר, היא מעוניינת לאמץ את הפעוטה. בהתייחס לדבריה היועץ המשפטי האזורי אמר לתקשורת המקומית כי "הממסד תומך ברצון של המשפחה לאמץ את התינוקת".