על פי דיווחים אמש (רביעי) באוסטרליה, ד"ר סאם קובאק, וטרינר מקומי הפועל בשיתוף עם הגופים הרגולטוריים לחיסונן של חיות המחמד במדינה נגד קורונה, באמצעות חיסון אשר פותח ברוסיה. קובאק, העובד במרפאה וטרינרית בסידני, אמנם טרם קיבל אישור מהרשויות על חיסון חיות המחמד, אך הצהיר שערך "שיחה טובה" עם בכיר ברשות הווטרינריה והוא עתיד לשלם 105 אלף דולר על מנת לרשום את החיסון.

מספר הכלבים באוסטרליה עומד על כ-5.1 מיליון כלבים ו-3.8 מיליון חתולים שעתידים לקבל את החיסון על פי קובאק. "אין צורך בייבואם של מיליוני חיסונים כבר בהתחלה. אם ישנם כ-2,000 בעלי חיות מחמד שמתעניינים אפשר להתחיל עם זה", אמר קובאק והוסיף: "זה חיסון מאוד פשוט שניתן לייצר 24 שעות ביממה אם יהיה צורך. אך השלב הראשון הוא לקבל אישור".

על אף האמונה הרווחת, קובאק אומר כי בעלי חיים יכולים להידבק בקורונה, אך אין ראייה כי הנגיף יכול לעבור מהם לבני אדם. "יש המון עדויות מרחבי העולם כי כלבים, חתולים, חמוסים, וחורפנים יכולים להידבק באותו נגיף הקורונה הפוגע בבני האדם, לעיתים באופן קטלני". כמו כן, על פי הדיווח בתקשורת האוסטרלית, החיסון כבר אושר ביפן, ברזיל, ומדינות נוספות בדרום אמריקה. אך לפי ארגון הבריאות העולמי, הסיכוי של בעלי חיים להידבק בנגיף נותר נמוך.