עובדת סיעודית שגנבה סכום של כמעט 10 אלף דולר מאישה חסרת ישע ובזבזה את הכסף על חופשה, נתפסה כשבעלה שמע אותה ממלמלת על כסף בשנתה. רות' פורט, בת ה-47, גנבה 7,200 ליש"ט (כ-30 אלף שקלים) מאישה המרותקת לכיסא גלגלים בזמן שטיפלה בה בבית אבות.

בעלה אנטוני, בן ה-61, קיבל את ההחלטה האמיצה לדווח עליה למשטרה כשנודע לו על מעשיה. על פי הדיווחים, הוא החל לחשוד בה לאחר שבזבזה אלפי דולרים במהלך חופשה משפחתית במקסיקו, אך היא הכחישה. רק ארבעה שבועות לאחר מכן, הוא התעורר למשמע אשתו ממלמלת בשנתה על כסף ואז מצא בארנקה את כרטיס האשראי של האישה מבית האבות.

האב לשלושה סיפר ל-Mirror: "היו לי חשדות כשרות' התחילה לבזבז יתר על המידה. זה היה יותר אינסטינקט בהתחלה, אבל כשמצאתי את הכרטיס בארנק שלה, פשוט ידעתי. זה שבר לי את הלב. לא יכולתי לשתוק". הוא הוסיף: "אהבתי את רות' מאוד, אבל לא יכולתי להתעלם ממה שהיא עשתה. זה היה מגעיל בעיניי שהיא יכולה לגנוב מאדם פגיע והייתי חייב לדווח עליה".

אנטוני, מיקרוביולוג במקצועו, פגש את רות' בזמן שלמד באוניברסיטת ליברפול. הם התחילו לצאת במאי 2008 והתאהבו בגלל תשוקתם המשותפת למוזיקה. הם עברו לגור יחד בפליטווד, לנקשייר, ונישאו בערב השנה החדשה 2010. תקופה קצרה לאחר מכן הם עברו שוב, הפעם לכפר ציורי בלנקשייר ורות' החלה לעבוד במשרה חלקית כמטפלת סיעודית. אנטוני סיפר: "לילה אחד, באוגוסט 2018, אספתי את רות' מהעבודה והיא אמרה לי שהיא לקחה את אחת מדיירות בית האבות לקניות באותו יום. היא אמרה שלגברת, שהייתה על כיסא גלגלים, יש 98 אלף (ליש"ט) בחשבון הבנק שלה. משהו בדרך שהיא דיברה פשוט גרם ללב שלי לשקוע. הבנתי שלרות' יש גישה לכרטיס ולקוד שלה. לא דיברנו על זה יותר, אבל התחלתי לדאוג, למרות שלא הייתה לי סיבה. זה היה אינסטינקט".

בנובמבר 2018, הוא הזמין חופשה משפחתית למקסיקו והחששות שלו התעוררו בשנית לאחר שרות' החלה לבזבז הרבה מאוד כסף. אנטוני אמר: "רות' הזמינה הרבה טיולים ופינוקים בחופשה הזאת. היא הוציאה כל כך הרבה כסף. כשחקרתי אותה היא טענה שקרוביה נתנו לה אלף ליש"ט לבזבוזים. לא הייתי בטוח אם להאמין לה".

בתחילת דצמבר 2018, רות' נאלצה לקחת חופשה מהעבודה עקב אפילפסיה. זמן קצר לאחר מכן, אנטוני התעורר ושמע את רות' ממלמלת בשנתה. לאחר מכן הוא מצא את הארנק שלה על הרצפה לידה, עם ארבעה או חמישה שטרות של 20 ליש"ט. כשסגר את הארנק, אנטוני הבחין בכרטיס חיוב שהיה שייך לדיירת בית האבות בה היא טיפלה. הוא מספר: "רות' מלמלה על כסף וכשהתעוררתי ראיתי את הארנק על הרצפה עם כמה פתקים שנפלו החוצה. קמתי להחזיר אותם ובארנק שלה ראיתי את כרטיס החיוב. אז הכל התחבר והרגשתי בחילה. לא האמנתי. כשרות' התעוררה, התעמתתי איתה, והיא הודתה בהכל. אמרתי לה לארוז את המזוודות ולעזוב. אהבתי אותה ובכל זאת ידעתי שאין לי ברירה אלא לדווח עליה".

"עשיתי את הדבר הנכון ובכל זאת נשפטתי לצד רות'"

מאוחר יותר באותו חודש, אנטוני פנה למשטרה ורות' נעצרה זמן קצר לאחר מכן. אנטוני אמר: "כשהמקרה התפרסם, הייתה סלידה בכפר שלנו. המשפחה שלי ממש סבלה כתוצאה מכך. עשיתי את הדבר הנכון ובכל זאת נשפטתי לצד רות'".

רות' הופיעה בפני בית המשפט של פרסטון קראון בפברואר 2021 והודתה בגניבה של 7,200 ליש"ט. לאחר שבית המשפט שמע איך היא ניצלה את האישה הפגיעה במשך חודשיים. על רות' נגזרו 16 חודשי מאסר על תנאי, כשהתנאים כוללים השתתפות במפגשי גמילה מסמים.

השופטת שיבחה את אנטוני על מעשיו ה"ראויים לשבח" והוסיפה: "זה בטח היה דבר קשה מאוד לעשות". היא אמרה לרות': "הפיתוי כאן הפך לחמדנות ואת צריכה להתבייש בהתנהגות שלך".

ב"ליברפול אקו" דווח שהחודש הופיעה רות' בפני בית המשפט של ליברפול לאחר שהפרה את עונש המאסר המותנה בכך שלא השתתפה פעמיים בפגישות גמילה מסמים וגם החמיצה פגישה עם קצין המבחן שלה. רות' הודתה בהפרת עונשה המותנה והשופט הסכים לתת לה הזדמנות אחרונה. הוא הטיל עליה עוצר ליילי של שישה שבועות והזהיר אותה שאם היא תפר את הצווים או תבצע עבירות אחרות, היא תרצה את תקופת המאסר בפועל. אנטוני סיכם: "הכעס שלי שכך עכשיו. אני רוצה לעזור לה. אני מרגיש כאילו המערכת איכזבה אותנו עד כה".