מחקר חדש וראשון מסוגו, שפורסם בכתב העת Environmental Pollution, מצא כי זיהום אוויר פוגע קשות בתהליך ההאבקה של חרקים בעלי כנף, כמו פרפרים ודבורים, משום שהוא משנה את ריחם של הפרחים ומקשה על חרקים לאתר את מזונם - אבקה וצוף. 

החוקרים הבריטיים מהאוניברסיטאות רידינג וברמינגהם ביקשו להעריך כיצד המזהמים הנפוצים באוויר, שרבים מאיתנו נושמים מדי יום, ובהם גזי הדיזל והאוזון, משפיעים על תהליך ההאבקה, החיוני להתרבות של יבולים חקלאיים ופרחי בר. הם השתמשו בציוד מיוחד כדי להעריך במשך שני קיצים את ההשפעה של פליטת המזהמים על האבקה של שדות צמח החרדל השחור.

"השפעות היו הרבה יותר דרמטיות מכפי שציפינו", נקבע. עוד נמצא כי היו עד 70% פחות מאביקים (חרקים), עד 90% פחות ביקורי פרחים, והפחתת האבקה כוללת של עד 31% בצמח. ריכוזי הזיהום במחקר היו בין 40% ל-50%, מהרמות הנחשבות בטוחות לסביבה על פי החוק האמריקאי - הרבה מתחת לרמות הזיהום בפועל, מה שמעלה את מפלס הדאגה. כמו כן, החוקרים הדגישו כי ממצאי המחקר מצביעים על השפעות משמעותיות של זיהום אוויר על ייצור מזון חקלאי, שכן כ-70% מכל מיני הגידולים, כולל תפוחים, תותים וקקאו, מסתמכים על תהליך ההאבקה.