כבר למעלה משנתיים בהן מגפת הקורונה משתוללת בעולם ואפשרות התיירות מצטמצמות. יותר ויותר ישראלים נאלצו לוותר על החופשה השנתית לחו"ל ולנפוש כאן בארץ באחד מבתי המלון והצימרים מהחרמון ועד אילת. כעת חברת Booking.com, המפורסמת ברחבי הגלובוס ובתחום הזמנת מקומות האירוח, דירגה עבורנו את היעדים המוצלחים ביותר לשנת 2022 כפי שדירגו המטיילים. אז באיזה מקום נמצאת ישראל במדד העולמי ומה הוא מקום האירוח הישראלי הכי נפוץ? אלו התשובות. 

למעלה מ-1.25 מיליון עסקים מענף התיירות ברחבי העולם זכו בפרסי Traveller Review Awards לשנת 2022 כהוקרה על חוויית אירוח מצטיינת, כולל 3,840 מישראל. בהתבסס על למעלה מ-232 מיליון חוות דעת מהימנות, המדינה שמציגה את כמות הזכיות הגדולה ביותר השנה היא איטליה – עם 162,272 מקומות אירוח זכו בפרס. 

אחרי איטליה ברשימת עשר המדינות המובילות במספרי הזכייה הארציים בסדר יורד הן: ספרד (93,130), צרפת (89,186), קרואטיה (58,630), גרמניה (69,702), רוסיה (59,661), בריטניה (53,623), ברזיל (46,928), ארצות הברית (43,417) ואוסטרליה סוגרת את העשירייה הראשונה (18,663). ישראל ממוקמת במקום ה-25 עם 3,840 מקומות אירוח ושירותים. 

היעדים בהם תקבלו את חווית האירוח הטובה בעולם

מפלאי ארכיטקטורה אייקוניים ועד לנופים מרהיבים של טבע טהור – ברשימת היעדים עם חוויית האירוח הטובה ביותר בעולם אפשר למצוא השנה מקומות מכל רחבי כדור הארץ, שמציעים מגוון חוויות בלתי נשכחות לתיירים ולתיירות, כאשר זה יהיה מספיק בטוח לחזור ולטייל בעולם. 

למקום הראשון ברשימת הערים המובילות הגיעה העיר מטרה (Matera) המופלאה שבדרום איטליה, ששימשה כסט לצילומי סרטים שוברי קופות, ושהמערות הבנויות בסלע שזכותן היא מפורסמת, הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. אחריה ברשימה נמצאות בסדר יורד: בלד (סלובניה), טייטונג סיטי (טאיוואן), נאפפליו (יוון), טולדו (ספרד), מונטה ורדה (ברזיל), ברוז' (בלגיה), נוסה-למבונגן (אינדונזיה), פונטה דלגאדה (האיים האזוריים בפורטוגל) והוי אן (וייטנאם).

העיר מטרה (Matera) זכתה במקום הראשון בעולם (צילום: booking.com)
העיר מטרה (Matera) זכתה במקום הראשון בעולם (צילום: booking.com)

ומה לגבי ישראל? 

חברת Booking.com חשפה גם את הרשימה השנתית של היעדים המזמינים ביותר בישראל. בראש הרשימה, על פי מדד חוות האירוח הטובה ביותר, שומרת על הפסגה כבר שנה שנייה ברציפות העיר ראש פינה הנחשבת כ"פנינת תיירות גלילית". בין היעדים שניתן למצוא אחריה בעשירייה הראשונה היא עכו, ששמרה על מקומה כסגנית גם השנה. ערד טיפסה השנה מהמקום החמישי אל השלישי, ומצפון רמון וחד נס התייצבו יחדיו במקומות הרביעי והחמישי. 

מלון בוטיק תמרין ראש פינה (צילום: booking.com)
מלון בוטיק תמרין ראש פינה (צילום: booking.com)

במקום השישי ממוקמת נצרת, ומיד אחריה חיפה שעלתה מהמקום העשירי לשביעי. אילת וקיסריה הצליחו לשמור על מיקומן השמיני והתשיעי ובמקום העשירי התייצבה העיר צפת, אשר כלל לא נכללה בעשירייה הפותחת בשנת 2021. 

אם מחלקים את ישראל למחוזות, נדמה שמחוז הדרום זוכה במקום הראשון כאזור שבו תוכלו ליהנות מחוויית האירוח הטובה ביותר. אחריו מגיע המחוז הנגדי לו בצפון, שתופס את המקום השני. אזור הצפון של חיפה מתמקם במקום השלישי, ירושלים והסביבה במקום הרביעי ומחוז מרכז ישראל במקום החמישי. עוד בחלוקת המחוזות ניתן לראות שלצד ההובלה של ראש פינה וערד במחוזות צפון ודרום בהתאמה, הרצליה היא העיר המזמינה ביותר במחוז המרכז.

זה מה שהתיירים הכי אוהבים

זו השנה החמישית ברצף שבה דירות הן סוג מקום האירוח שזוכה לכמות הפרסים הגדולה ביותר. התחום הזה מוביל השנה עם 561,843 בעלי דירות מרחבי העולם שזכו להכרה על העבודה וההשקעה שלהם. במקום השני נמצאים בתי המלון עם 172,530 מקומות אירוח שקיבלו פרסים, ומיד אחריהם ממוקמים בתי הנופש (148,962), בתי ההארחה (98,466) וצימרים ה-B&B (79,859).

גם בישראל סוג האירוח שזוכה לכמות הפרסים הגדולה ביותר הוא דירות (1,911). אחריהן ברשימה נמצאות האכסניות (335), בתי המלון (321) ובתי הארחה (179). בין מקומות האירוח שזכו בפרסים השנה בישראל ניתן למצוא, ללא יחסי דירוג, את דירת הבוטיק מאוריסימו בעכו, בית הנופש פנטהאוז נשיאותי באילת, מלון הבוטיק והספא כנען וילאג' בחד נס, מלון דירות אמיליה (Emilia TLV) בתל אביב, מקום האירוח הבקתות של ג'ולי בנאות גולן, מלון הדירות ’סוויטת קיסר – נאות גולף’ בקיסריה, ומלון בוטיק תמרין בראש פינה.   

מלון דירות אמיליה (Emilia TLV) בתל אביב (צילום: booking.com)
מלון דירות אמיליה (Emilia TLV) בתל אביב (צילום: booking.com)

מחברת Booking.com ומד"ר איציק מזרחי, מנהל בוקינג ישראל, נמסר: "חוסר הוודאות המתמשך בענף התיירות והגבלות הנסיעות שראינו במהלך התקופה האחרונה, מחייבים אותנו להמשיך לשמור על גמישות ולהישאר עם יד על הדופק. בתוך המציאות הזאת, אנחנו רואים כמה מסירות ותשוקה יש לשותפים שלנו ליצור חוויית תיירות בטוחה ומאירת פנים לכל אחד ואחת בעולם, וכמובן בישראל. בראייה אופטימית ומלאת תקווה לעתיד, אנחנו מעניקים את הפרסים האלה כדי לציין לטובה את חוויית האירוח המדהימה שהשותפים שלנו מעניקים מדי יום לנופשים בישראל ומעבר לים. חשוב לנו להודות להם על המסירות יוצאת הדופן שלהם, בזמן שכולנו ממשיכים לחזור יחד למסלול".