העיתונאית המקסיקנית, לורדס מלדונאדו לופז, נורתה למוות במכוניתה ביום ראשון האחרון, מה שזעזע את הרשויות וכלי התקשורת. הרצח, שהתבצע בגבול טיחואנה, היה ככל הנראה מתוכנן משנים קודם שכן לופז דיווחה כבר לפני כשלוש שנים כי היא "חוששת לחייה". אחרי שזו הלכה לעולמה, צא'טו הכלבה שלה הצליחה לרגש את הגולשים, כשתועדה מחכה לה מחוץ לבית ברגע שובר לב. צפו בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס על רצח המזעזע:

עיתונאית מקסיקנית היא השלישית מתחילת 2022 שנרצחה (צילום: רויטרס)

על פי ההצהרה של משרד התובע של באחה שבקליפורניה, לופז בת ה-68 הייתה עיתונאית בת ניסיון של עשרות שנים לפני שנורתה למוות ללא רחמים. אחרי מותה הטרגי של לופז, חברתה הטובה לעבודה יולנדה מוראלס הגיעה לבקר בבית והבחינה בצ'אטו הכלבה יושבת על מפתן הדלת ומחכה שבעליה תשוב מהעבודה כמו בכל יום אחר. 

התמונה של צ'אטו הכלבה הועלתה לעמוד הטוויטר של מוראלס תחת הכיתוב: "הכלבה של העיתונאית שנרצחה, לורדס מלדונאדו". התמונה המרגשת הצליחה להתפשט ברחבי הרשת וריגשה את הצופים. "כמו בסרט האצ'יקו", כתב אחד הגולשים, בעוד אחר הוסיף: "אין חיה נאמנה כמו כלב. קורע לב". 

כמו כן, על פי הדיווחים לופז פנתה אל נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, כבר לפני כשלוש שנים בטענה כי היא מאוימת. מותה הטרגי של לופז הגיע במקסיקו אחרי שכמה ימים קודם לכן נרצח גם העיתונאי והצלם מרגריטו מרטינז מחוץ לביתו. לופז הייתה העיתונאית השלישית שנרצחה מתחילת השנה, כאשר מאז שנת 2000 יותר מ-100 עיתונאים נהרגו במקסיקו, ואילו רק בחלק קטן מהם נתפסו האחראיים לרצח.