224 מינים חדשים של בעלי חיים וצמחים התגלו לאחרונה על ידי חוקרים בדרום אסיה, כך עולה מדוח שפרסמה אתמול (רביעי) קרן חיות הבר העולמית (World Wildlife Fund). "הם דורשים את מרב הכבוד, תשומת הלב והפעולות הדחופות שלנו כדי להגן על בתי הגידול שלהם ולמזער את הניצול", צוין בדוח.

על פי הנתונים, 155 צמחים, 16 מיני דגים, 17 דו-חיים, 35 זוחלים ויונק אחד נמצאו באזור המקונג שבדרום מזרח אסיה, הכולל את וייטנאם, קמבודיה, לאוס, תאילנד ובורמה. בין הממצאים החריגים נחשף קוף פופה לנגור (Popa langur monkey) שנמצא בהר הגעש הכבוי פופה שבבורמה, והוא צפוי להיכנס לרשימת החיות הנתונות בסכנת הכחדה חמורה. כמו כן, בלטו צפרדע בעלת ראש גדול ודג חסר צבע השוכן במערה.

"הממצאים החדשים מראים את המגוון יוצא הדופן ואת החדשנות של הטבע, אך גם משמשים תזכורת לסכנה הקיצונית שעומדת בפני רבים כל כך ממינים ומבתי גידול אלה", נכתב בדוח של קרן השימור, שהדגיש את הצורך בהגנה על המגוון הביולוגי העשיר השרוי באיום ממשי באזורים אלו. עוד הבהירו החוקרים כי מינים רבים נכחדים עוד לפני שהם מתגלים. מלבד הרשימה הזאת, מדענים זיהו יותר מ-3,000 מינים חדשים באזור מאז 1997.