מי מאיתנו לא סבל מלילה של נדודי שינה, בו הוא התהפך מצד לצד, ניסה להירגע ולנקות את המחשבות, אך שום דבר לא הצליח. גורו הכושר, ג'סטין אוגוסטין, פרסם בעמוד הטיקטוק שלו טכניקה צבאית מיוחדת, שמבטיחה למיומנים בה להירדם תוך שתי דקות מהרגע בו עצמו את עיניהם. צפו בסרטון ההסבר של מאמן הכושר:

השיטה שתלמד אתכם להירדם בקלות בכל זמן ובכל מקום (צילום: טיקטוק)

בסרטון הוויראלי של אוגוסטין הוא סיפר: "הטכניקה הזו פותחה בצבא כדי לאפשר לחיילים להירדם בכל זמן ובכל מקום, אפילו בשדה הקרב, כשהסביבה מאוד לא נוחה ויש הרבה רעש מסביב - שינה לחייל היא קריטית". בהמשך הוא הוסיף: "לפי המחקר שלי, הטכניקה פותחה בעיקר עבור טייסי קרב שזקוקים ל-100% מהרפלקסים והפוקוס שלהם, שכולנו יודעים שהם הולכים ופוחתים עם חוסר בשינה".

אז ככה זה עובד: 

תתחילו ממספר נשימות עמוקות והתחילו להרגיע כל חלק וחלק בגופכם - מהראש ועד כף הרגל. "התחילו בהרגעת השרירים במצח שלכם", הסביר ג'סטין, "הרפו את העיניים, הלחיים, הלסת - והתמקדו בנשימה. כעת רדו אל הצוואר והכתפיים. ודאו שהכתפיים שלכם אינן מתוחות. שחררו אותן, הורידו אותן הכי נמוך שאתם יכולים - והשאירו את הזרועות רפויות לצדכם, כולל כפות הידיים והאצבעות".

בזמן שאתם עושים את זה, דמיינו לעצמכם תחושה חמימה שעוברת מהראש ומטה אל קצות האצבעות שלכם. עכשיו, קחו נשימה עמוקה ונשפו באיטיות, הרפו את החזה שלכם, הבטן, הירכיים, הברכיים, הרגליים וכפות הרגליים.

לאורך כל התהליך חשוב לנסות לנקות את המוח מכל מחשבה ו/או דבר שמלחיץ אתכם. כדי לעשות זאת, חשבו על שני תרחישים אפשריים, כפי שאוגוסטין מציע: "הראשון - אתם שוכבים בסירת קאנו על אגם רגוע עם שמיים כחולים צלולים מעליכם. השני - אתם שוכבים בערסל קטיפה שחור בחדר חשוך לגמרי". אם בשלב כלשהו אתם מרגישים שדעתכם מוסחת, חזרו על המילים "אל תחשוב, אל תחשוב, אל תחשוב" למשך 10 שניות. הוא סיכם: "אתם אמורים להתאמן על זה כל ערב במשך שישה שבועות. מתברר ש-96% מהאנשים ששולטים בטכניקה הזו מסוגלים להירדם תוך שתי דקות מרגע עצימת העיניים".

אחרי שטכניקת ההירדמות של אוגוסטין הפכה לוויראלית ברשת החלו להצטבר תגובות של יוצאי צבא ארה"ב אחרים, שאישרו את השיטה. "אני יוצאת צבא ולימדו אותי את זה", כתבה אישה אחת בתגובה, "יש לי מכר שעובד כמורה לפסיכולוגיה בקולג' ולימד את זה. זה בהחלט עובד". אחרת כתבה: "הרופא שלי לימד אותי את הטכניקה הזו עם שינויים קלים כשסבלתי מנדודי שינה עקב PTSD (הפרעת דחק פוסט-טראומתית). תאמינו לי שזה עובד ב-100% ברגע שמבינים איך עושים את זה נכון".