כימיקלים במוצרי צריכה מפלסטיק עשויים לגרום לעלייה במשקל ולהשמנת יתר, כך עולה מממצאי  מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Environmental Science and Technology. החוקרים, מהאוניברסיטה הנורווגית למדע וטכנולוגיה (NTNU), בדקו 34 מוצרי פלסטיק שונים לשימוש יומיומי, כגון מכלי יוגורט ובקבוקי שתייה, כדי לראות אילו כימיקלים הם מכילים.

הם זיהו כי בשליש ממוצרי הפלסטיק שנחקרו – כמו בקבוקי שתייה רב-פעמיים, בקבוקי סבון רחצה, בקבוקי מרכך לשיער, שקיות מזון למקפיא וספוגי מטבח – נמצאו 11 כימיקלים הידועים כמשבשי חילוף חומרים בגוף האדם, ומפריעים לאופן שבו הגוף שלנו אוגר שומן. אריזות פלסטיק למזון נמצאות בשימוש נרחב, מכיוון שהן זולות ויכולות להגדיל את חיי המדף. אולם הפלסטיק מכיל אלפי כימיקלים, והחוקרים הסבירו שחלקם יכולים לחדור לגוף ולהשפיע על חילוף החומרים, ולכן גם על המשקל.

בעוד שחלק מהמוצרים שנבדקו במחקר הכילו חומרים ידועים שמפריעים לחילוף החומרים, אחרים לא הכילו – אך הם עדיין גרמו להתפתחות של תאי שומן. "הניסויים שלנו מראים שמוצרי פלסטיק רגילים מכילים תערובת של חומרים שיכולים להוות גורם רלוונטי ולא מוערך דיו למשקל יתר והשמנה", סיכמו חוקרים. מחקרים קודמים כבר הצביעו על כך שחלק מהפלסטיק מכיל כימיקלים משבשי הורמונים, שעלולים להשפיע על ההתפתחות והפוריות.