חופשת חג המולד של 2021 הייתה קשה להרבה מהילדים והתלמידים ברחבי העולם, שנאלצו לבלות אותה בהסגר בביתם בשל מגיפת הקורונה. בן 8 מאיידהו שבארה"ב, דילן הלביג, החליט לנצל את הזמן הפנוי כדי לכתוב ספר שרצה שכולם יקראו. אחרי ארבעה ימים של השקעה, דילן מילא 81 עמודים בספה מאויר ועשיר בפרטים שזכה לשם: "הרפתקאותיו של דילן הלביג בכריסמס". צפו בכתבה על דילן הסופר הצעיר:

במרכז הסיפור של דילן עמד גיבור הספר, הוא בעצמו, ועליו מסופר כי הוא עבר אחורה בזמן אחרי שכוכב שנפל מעץ כריסמס נפל על ראשו. כיוון שדילן הקטן לא יכול היה למכור את הספר מפאת גילו, הוא חשב על דרך אחרת להפיץ אותו. 

כשסבתו של דילן לקחה אותו לספרייה המקומית בסניף לייק הייזל בסוף דצמבר האחרון, הסופר הצעיר החליט להחביא את העותק על מדף ספרי ז'אנר מדע בדיוני. "הייתי צריך לחמוק מבין הספרנים", סיפר דילן בדיעבד. 

במהלך החודש שאחריו, ספרו של דילן הפך להיות אחד הכותרים הכי מבוקשים על המדף, והוא אף נתן לילדים אחרים השראה לכתוב סיפורים משלהם. על פי הדיווח באתר החדשות New York Times, הספר משך כל כך הרבה תשומת לב עדי כדי כך שרשימת ההמתנה אליו מנתה כ-56 אנשים ונמשכה עד סוף ינואר. 

מנהל הספרייה הסביר כי אם כל אדם ישמור את הספר במשך ארבעה שעות, זמן ההשאלה המקסימלי, האדם האחרון ברשימת ההמתנה ייאלץ לחכות יותר מארבע שנים כדי לעיין בספר של דילן.