במשך שנים ארוכות השמועות סיפרו כי ספינתו של קפטן קוק, החוקר הבריטי שעל שמו נקראת דמות הפיראט בסרט פיטר פן, טבעה ואבדה בים. כמעט 250 שנה אחרי, ההריסות של ספינתו התגלו בקרקעית האוקיינוס בסמוך לחופי ארה"ב – ונראה כי מדובר באחת התגליות המשמחות ביותר עבור הארכיאולוגים. צפו בדיווח של ערוץ החדשות Sky News: 

החוקרים ערכו מחקר על מספר ספינות טרופות ששקעו במאה ה-18 בסמוך לניופורט הארבור שברוד איילנד, ובחנו לעומק כל אחת ואחת מהן. משנת 1999 המומחים ניסו להבין למי היו שייכות כל אחת מהספינות, עד שלאחרונה התקבל אישור. מנכ"ל המוזיאון הימי של אוסטרליה, קווין סאמפטיון, אישר בשיחה עם עיתונאים: "זה ללא ספק אחד מכלי השיט של ג'יימס קוק, בהתבסס על עדויות ארכיוניות וארכיאולוגיות". 

אבל אל תמהרו לשמוח – מומחה אמריקאי אחר, שהיה מעורב בגילוי המרשים, טען כי מוקדם מדי לומר בוודאות שאכן מדובר בספינה האבודה. "מה שאנחנו רואים באתר הספינה הטרופה עולה בקנה אחד עם מה שציפינו לראות בספינה של קפטן קוק, אך לא נמצאו נתונים שבלתי ניתנים לערור המוכיחים מעל כל צל של ספק כי אכן מדובר בכלי השיט האייקוני", אמר. 

כמו כן, בימים אלו החוקרים ממשיכים לנסות לאסוף עוד ועוד נתונים ועדויות אודות הספינה של קוק, במטרה לאמת את הממצאים. "נמשיך לחקור ולבדוק מקרוב עם המומחים הימיים לגבי עתיד האתר ההיסטורי", נמסר.