אחרי עונה ארוכה מלאה בכישרונות יוצאי דופן, בעיקר של אלו שכבר הופיעו בעברם על המסך, גמר "אקס פקטור לאירוויזיון" הסתיים באופן לא צפוי. מיכאל בן דוד עם השיר I.M ניצחו את התחרות וישלח בחודש מאי הקרוב לכבוש את הבמה הגדולה של אירופה. מלבד היותו הנציג הישראלי, נראה שבן דוד הוא גם הנציג של לא פחות משלושה ערים גדולות בישראל – פתח תקווה, רמת גן ואשקלון. מבולבלים? גם אנחנו. 

רגעי הזכייה של מיכאל בן דוד. צילום: יח"צ, דוברות רשת 13

מיד בתום ההכרזה על הזכייה של בן דוד, שללא ספק יהווה ייצוג ראוי ואירוויזיוני גדול מהחיים, ראשי העיריות שיבחו את הצלחתו. תחילה ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, פרגן לבן דוד וכתב: "ברכות חמות לתושב העיר, מיכאל בן דוד, על זכייתו באקס פקטור. גאווה גדולה לפ"ת!". לא עבר זמן רב ופוסט נוסף הועלה לעמוד של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בו הוא כתב: "הנציג שלנו לאירוויזיון באיטליה הוא שוב רמת גני משלנו". 

אם שתי ערים לא הספיקו כדי לגרום לכם לתהות בנוגע למקום מגוריו של זוכה התוכנית, גם בעיריית אשקלון הצטרפו לחגוג: "מהילדות באשקלון לבמה הגדולה של אירופה". 

בואו נעשה קצת סדר: מבין כל הערים שלקחו בעלות על נציג ישראל באירוויזיון 2022, כמובן שיש רק זוכה אחת. על אף טענותיו של גרינברג והפוסט המרגש של "אתר אשקלונים", נראה כי היחיד שבאמת צדק הוא כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, ששיבח את אחד מתושביו מבלי לגנוב קרדיט לערים אחרות. ברכות לזוכים!