ד"ר סטיבן אנסה-אדו, רופאה דרמטולוגית המתמחה בבעיות עור, הייתה על טיסה שיצאה משדה התעופה שבאקרה, גאנה, בטיסה ישירה לדאלאס שבטקסס. לא עבר הרבה זמן מהרגע בו המטוס המריא, ולפתע החלה מהומה על הסיפון – אישה הריונית החלה בצירי לידה. באופן מדהים ומעורר השראה, צוות המטוס ומספר נוסעים בעלי הסמכה רפואית מתאימה התגייסו למשימה ויילדו את האם הטרייה באוויר. 

לידת בזק התקיימה על מטוס באוויר (צילום: רויטרס)

בטיסה UA977 של חברת יונייטד איירליינס, שיצאה בחודש שעבר, האישה ההרה שכונתה בכלי התקשורת G.G החלה לחוש את צירי הלידה. כשהדיילים הבחינו בהריונית חשה לא בטוב הם מיד מיהרו לקרוא במערכת הכריזה: "נשמח לכל עזרה במידה ויש איש מקצוע בתחום הבריאות שנמצא על הסיפון". 

כל הסודות של חברת יונייטד איירליינס נחשפו - וזה נגמר רע>>>

ד"ר אנסה-אדו, יחד עם אחות מוסמכת נוספת שהייתה על המטוס, השתלטו על העניינים והפכו את מחלקת העסקים לחדר לידה מאולתר. כאשר צירי הלידה הלכו והתחזקו, ד"ר אנסה-אדו שלחה את ידה פנימה, תפסה את ראשו של התינוק והצליחה לגרום לו להגיח אל אוויר העולם בריא ושלם. 

בדרך כלל נהוג במקרים שכאלה לשנות את מסלול המטוס ולבצע נחיתת חירום, במטרה להעביר את היולדת להמשך טיפול בבית חולים, אך זה לא המקרה. כיוון שהלידה עברה חלק ובמהרה צוות המטוס החליט להמשיך בטיסה כסדרה ולהמתין את 12 השעות שלפניהם עד לנחיתה בנמל התעופה הבינלאמי של דאלאס. 

אחת הנוסעות שנכחה באירוע, טיאני וורן בת ה-47, תיארה את הלידה המפתיעה כ"נס מוחלט". בראיון לאתר החדשות Daily Mirror היא סיפרה: "רק התחלתי להירדם כשפתאום שמעתי את קולות וזעקות של כאב. הייתי מודאגת וכשניגשתי לבדוק מה מקור הרעש ראיתי אישה באמצע לידה. זה גרם לי לקצת בהלה, ובהתחלה גם הטייס שקל לבצע נחיתת חירום, אך הלידה התבצעה מהר מדי ולא היה צורך". 

לדבריה, נוכחותם של ד"ר אנסה-אדו והאחות על הסיפון הייתה מצילת חיים. "אני לא יודעת מה היה קורה לולא המקצועיות שלהם. אין ספק שזו הייתה טיסה עמוסה באירועים ואני כל כך שמחה שהלידה הייתה קלה ועברה חלק יחסית", סיפרה הנוסעת. כמו כן, מחברת יונייטד איירליינס נמסר כי כנהוג בחברות תעופה בעולם - במידה ותינוק נולד על סיפון המטוס בזמן שהוא באוויר, הוא זכאי לטיסות חינם באותה החברה למשך כל החיים!