במהלך למעלה משנתיים בהן העולם כולו מתמודד עם מגיפת הקורונה, צצו מפעם לפעם עוד תופעות לוואי משונות של הנגיף. בימים האחרונים דווח על תסמין שהוגדר "סופר נדיר", במסגרתו גבר בן 72 סבל מהתפוצצות של שק האשכים שגרם לו לסבל ולכאבים עזים. 

על פי הממצאים, שפורסמו בכתב העת Urology Case Studies, הקשיש מארה"ב סבל ממחלת הקרוהן במעיים במצב קשה שעלול היה יכול להתפתח לכיבים גדולים על העור. מצבו הבריאותי היה כל כך גרוע ומסוכן, מה שגרם לאשכיו של בן ה-72 להישחק דרך הכיב, וזאת בגלל השילוב הקטלני בין נגף הקורונה למחלת הרקע. 

קראו את כתבת המקור שפורסמה באתר החדשות הבריטי Daily Star>>>

המחבר הראשי של המחר, מסוטה חסן, הסביר: "היו כמה דיווחים שקשרו את נגיף הקורונה עם ביטויים דרמטולוגיים והפרעות דלקתיות, אך בדו"ח זה אנו מציגים מקרה של כיב אשכים שהזדהם כתוצאה מהנגיף" לדבריו, הכיב הפתוח טופל בהצלחה על ידי תפירה של שק האשכים מחדש בצורה אופקית, ובתום ההליך המטופל החל לצרוך תרופות המדכאות את הנגיף ומגנות על הגוף מפניו. 

"הדרמטולוגיה הבחינה כי המטופל סבל מהיסטוריה של חצי שנה של כיבים בגרד האשכים, שהתפתחו בגלל הנגיף. הפצעים הללו התאחדו לשני כיבים גדולים ושם התפתחה דלקת עורית נויטרופלית (מצב עור אוטו-דלקתי), ומשם ההחלה גם החמרה באי ספיקת הלב שלו", סיפר צוות המחקר. לבסוף הם סיכמו כי על אף שמעולם לא נתקלו בתופעת הלוואי המשונה, הטיפול המתמשך והמחקר המקביל סיפקו תוצאה טובה שתותיר את המטופל אחרי חמישה חודשי שיקום ללא כל זכר להליך הרפואי.