הטבע הפראי יכול להיות אכזרי לפעמים: סרטון מדהים שפורסם בימים האחרונים באתר Live Science מציג פיתון סלע אמריקאי ענק בזמן שהוא בולע אימפלה שלמה. בתיעוד, שנתפס בשמורת הטבע מלמלה שבדרום אפריקה, אפשר לראות את ראשו של הנחש, השייך לאחד המינים הגדולים ביותר על כדור הארץ, מתגנב באיטיות אל גופה של האימפלה ובולע אותה אט אט. צפו בתיעוד (החל מ-04:57): **קשה לצפייה**

הסרטון שפורסם כולל מספר רגעים עוצרי נשימה שסיפקה עבורנו שרשרת המזון, אך אין ספק שהרגע המיוחד ביותר מתחיל בדקה 04:57. בתיעוד אפשר לראות את גופת האימפלה (אנטילופה אפריקנית) מוטלת על האדמה, שמאחוריה התקרב בזהירות הפיתון לקראת ארוחת הערב. הוא פתח את פיו לרווחה ובעדינות בלע את החיה הגדולה ממנו כשהיא שלמה לגמרי. 

"פיתונים הם ציידי מארבים", הסביר מתיו ג'ונסטון, פרופסור לרפואה זאולוגית באוניברסיטת קולורדו סטייט והוסיף: "הם יורידו כל מה שיקלע להם בדרך כשהם רעבים". לדבריו, פיתוני הסלע מסתובבים בדרך כלל בשקעים סלעיים ובמערות ולו לשונות מפוצלות שמאפשרות לו לזהות את הטרף המתקרב באמצעות טמפרטורת הגוף. פיו של הפיתון נפתח עד ל-180 מעלות מלאות והוא בעל שיניים חדות שמאפשרת לו לאחוז בטרף בזמן שהוא בולע אותו ומסלסל את גופו סביב החיה.