אחד ממוקדי העלייה לרגל המרשימים ביותר בצרפת, ולא, אנחנו לא מדברים על מגדל אייפל, הוא סלע עצום ומרשים בגודלו ששוקל לא פחות מ-137 טונות. אתם בוודאי שואלים את עצמכם - מה כל כך מיוחד בסלע? אז זהו, שאת הסלע הזה אתם תצליחו להרים על אף משקלו הכבד. סלע הגרניט העצום, שאורכו 7 מטרים, ממוקם ביער הואלוגט הנמצא בחצי האי ברטאן בצפון-מערב צרפת, והוא זכה לכינוי "הסלע הרועד".

שמו של סלע הגרניט הגיע ככיוון שאם תדחפו אותו בדיוק במקום הנכון הוא יתנדנד קדימה ואחורה - או 'ירעד', כפי שניתן לראות בשלל הסרטונים המדהימים שצילמו תיירים שהגיעו למקום. רבים ברחבי העולם, שנהרו לנסות בעצמכם להרים את הסלע הכבד, העלו את התיעוד של עצמם מצליחים, מה שגרם ליותר ויותר מבקרים להתאסף סביבו ולנסות לעשות זאת. צפו במספר מטיילים שהצליחו להזיז את הסלע:

אם חשבתם שנשאיר אתכם בלי תשובות, אתם כמובן טועים -  ד"ר מארק ווילי, מהמכון לפיזיקה בלונדון (IOP) סיפק הסבר מפורט והגיוני למדי לתופעת הטבע המשונה. בראיון ל-MailOnline Travel ווילי סיפר כי ייתכן שה"סלע הרועד" הוא דוגמה יפה ל"עקרון המומנטים" (או מומנט הכוח).

"בהנחה שהסלע נח על שטח קטן יחסית, אפשר לחשוב על זה בשני חלקים - חצי נמצא בצד שמאל של נקודת הציר, וחצי בצד ימין. כל צד למעשה מושך למטה ורוצה להפוך את הסלע לכיוון הזה. המסה משני צידי הציר מפוזרת באופן כזה שאפקט הסיבוב בכיוון השעון מאזן את אפקט הסיבוב נגד כיוון השעון. זה בערך מה שאנחנו חווים על נדנדה. שני אנשים יכולים לשבת בכל קצה של נדנדה והיא מאוזנת לחלוטין. עם זאת, נדרשת רק דחיפה קלה כדי לגרום לכל העניין לזוז לכאן או לכאן. אז, ייתכן שהסלע הרועד הוא נדנדה של 137 טון גרניט", הסביר.