חלקים בדת האיסלאם מאמינים כי לידת בנים היא מבורכת ושואפים לבן זכר מטעמי "ביטחון כלכלי". אירוע אחד, שהתרחש בעיר פשוואר שבפקיסטן, שהסתיים בכך שההריונית שעשתה מעשה קיצוני במטרה לוודא שתלד בן בכור. הטקס שנערך גרם לאישה הצעירה לסיים בבית החולים, שם נחשפו הפרטים על ההליך המסוכן שעברה שעלול היה להוביל למותה. 

על פי הדיווחים, האישה ההריונית פנתה אל מרפא דת שביצע בה הליך רפואי משונה, שלטענתו אמור היה להבטיח שתלד בן. לשם כך, אותו ה"מרפא" החדיר אל ראשה מסמר באורך של כחמישה סנטימטרים שחורר את החלק העליון של מצחה וגרם לה לכאבים בלתי נסבלים. 

אחרי ההליך הלא שגרתי הצעירה ניסתה להסיר את המסמר עם צבת, אך נכשלה ונאלצה לבקש סיוע חירום. תחילה האישה סיפרה לבית החולים כי עשתה זאת לעצמה, אך מאוחר יותר הודתה שהמסמר הוחדר למצחה על ידי גורם שלישי. כמו כן, היא סיפרה כי היא החליטה לבצע את הטקס הדתי אחרי שבעלה איים להתגרש ממנה במידה ולא תצליח ללדת בן זכר. 

צילומי הרנטגן של האישה הציגו את המסמר, שפילח את החלק העליון של מצחה אך פספס את מוחה ובכך נמנע נזק בלתי הפיך. ד"ר היידר חאן, שטיפל בה, הסביר כי ככל הנראה השתמשו בפטיש או כל חפץ כבד אחר כדי לדפוק את המסמר פנימה, והוא אף הוסיף כי "היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מכאבים חמורים כשהגיעה אל בית החולים". 

המשטרה המקומית מסרה כי הם מודעים לתקרית וכי הם מתכוונים לתשאל את הקורבן ולנקוט בצעדים משפטיים חריפים כנגד המעורבים בפרשה. מפקד המשטרה, עבאס אחסן, אמר: "אספנו את התיעוד ממצלמת האבטחה במעגל סגור מבית החולים ונגיע אל האישה לתשאול. בקרוב נשים את ידינו על המכשף".