הסרט החדש שעלה בפלטפורמת הסטרימינג של נטפליקס, "אל תסתכלו למעלה", בו מככבים כמה מהכוכבים הכי נוצצים בהוליווד, עוסק בהתחרשות היפותטית של השמדת כדור הארץ. בסרט המדען והעוזרת שלו (ליאונרדו דה קפריו וג'ניפר לורנס) מנסים לשכנע את הרשויות וערוצי התקשורת שהעולם עומד להיחרב, ולשם כך הם החלו לנסות לחשוב על פתרונות להצלת הכדור. צפו בטריילר של הסרט המצליח של נטפליקס - "אל תסתכלו למעלה": 

בהשראת הסרט הפופולרי, שרק עלה לפני פחות מחודשיים, צוות מדענים מאוניברסיטת קליפורניה החליט לבחון מקרוב את האפשרות שהוצעה בסרט להתמודדות עם סוף העולם. בעלילה שכתב, הפיק וביים אדם מקיי אפשר לראות כי אחת האופציות להתמודדות עם אסטרואיד ענק שמסלולו עומד להתנגש בכדור הארץ היא יירוט טילים גרעיניים שיפוצצו אותו טרם יספיק להגיע אלינו. 

ראש צוות המחקר, פרופסור פיליפ לובין, התראיין לאתר החדשות The Sun וסיפר: "הדו"ח שהפקנו הוא ניסיון אמיתי לבדוק האם האנושות הגיעה לנקודה בה היא יכולה למנוע את מה שקרה לדינוזאורים לפני 65 מיליון שנה." כלומר, לובין הסתכוון שייתכן והקידמה שאנו חיים בה היום עשויה לספק לנו די טילים גרעיניים שיוכלו להיות משוגרים לחלל ולפרק אסטרואיד גדול, בדיוק כמו ב"אל תסתכלו למעלה". 

"הארסנלים הגרעיניים של כל מדינה נועדו למעשה לאיים על אויביה ולשמור על התושבים בה, אך אותם המכשירים יוכלו גם להגן עלינו כאנושות", הסביר הפרופסור. לדבריו, במקרה של אסטרואיד באורך של 10 ק"מ מדובר באיום קיומי שישמיד את הכדור ויביא למותם של מיליארדי אנשים. אם אתם מודאגים בנוגע לקרינה החזקה שתיווצר באמצעות ההגנה הגרעינית, אתם ודאי צודקים, אך הפרופסור מסביר שהשפעות הקרינה (על פי החישובים) עשויות להיות הרסניות הרבה פחות מפגיעה של אסטרואיד.