תנינים נתפסים בימינו כשרידים שהכי דומים לחיה הפרה-היסטורית, שנכחדה כבר לפני כ-65 מיליון שנה – הדינוזאורים. לאחרונה, מדענים אוסטרליים חשפו תגלית יוצאת דופן, במסגרתה נמצא זן חדש של תנין, שככל הנראה הסעודה האחרונה שלו הייתה דינוזאור. 

התנין המאובן, שזכה לכינוי "רוצח הדינוזאורים", התגלה לראשונה חבל קווינסלנד והחוקרים מאמינים כי הוא בן למעלה מ-95 מיליון שנה. מה שהדהים את החוקרים, מלבד השרידים העתיקים, היה העובדה שבתוך קיבתו של התנין נמצאו שרידים של דינוזאור מסוג אורניתופודה.

ד"ר מאט וויט, ממוזיאון Australian Age of Dinosaurs, סיפר בראיון: "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שמתגלה תנין עם שרידי דינוזאור בבטנו, ואלו הם שרידי השלד הראשונים של אורניתופודה שמוכיחים שהוא חי באזורים אלו באוסטרליה". בהמשך ד"ר וויט הסביר כי התנין הפרה-היסטורי והארוחה האחרונה שלו מספקים מידע רב על היחסים וההתנהגות של בעלי חיים מלפני מיליוני שנים.

כמו כן, בעבר היו עדויות לכך שאורניתופודים, שהיו אוכלי צמחים קטנים עם מקור ופה מלא שיניים, שוטטו על כדור הארץ לפני יותר מ-100 מיליון שנה. "הם היו נראים כמו ברווזים קטנים. דמיינו ברווז שט באגם כשלפתע תנין טורף אותו, כך ככל הנראה היה במקרה זה", הסביר וויט.