פקחי שמורת האלמוגים באילת הבחינו בסוף השבוע בלהקת דולפינים שזוהו ממין דולפינן ים סופי. "הלהקה תועדה מול חוף הנסיכה באילת ובין חמשת הדולפינים אפשר לראות אמא בוגרת המלווה פרט צעיר ומסייעת לו לעלות לנשום", תיאר חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים.

דפנה פינגולד, ביולוגית ימית ומרכזת תצפיות יונקים ימיים בים האדום, הסבירה כי בים האדום יש 16 מיני יונקים ימיים (לווייתנאים), כאשר 13 מתוכם הם מיני לווייתני שיניים וביניהם גם מיני דולפינים. הדולפינן הים סופי הוא תת-מין של הדולפינן המצוי ואזור המחיה הכללי שלו הוא באזורים טרופיים עד חמים-ממוזגים של האוקיינוס ההודי ושל מערב האוקיינוס השקט, מדרום אפריקה ועד למפרץ עדן והים האדום. מין זה נצפה בעיקר בקרבת החוף, וזה כנראה אזור המחיה המועדף עליו, במים רדודים יחסית.

"העדפתו למים רדודים אינה כה ברורה במפרץ אילת, משום שהמים העמוקים במפרץ קרובים לחוף", ציינה פינגולד, והוסיפה כי דווח על להקות של דולפינן ים סופי לאורך כל הים האדום, מפרץ אילת ומפרץ סואץ. להקות נצפו גם באזור תעלת סואץ עצמה. היקף ממוצע של להקות ממין זה נע בדרך כלל בין 2־50 דולפינים, אך יש גם דיווחים של להקות עד 300 פרטים.