מדי שנה ברחבי העולם נחגג יום האהבה – 14.2, התאריך בו זוגות מאושרים מציינים את אהבתם אחד לשנייה. מנגד, אצל רבים מהרווקים והרווקות של היום הזה מתחזק הרצון למצוא את אהבת חייהם, כך שבשנה הבאה יוכלו לחגוג עם בלונים, נרות ורומנטיקה עם בחירת ליבם. 

עד אז, אפליקציית ההיכרויות באמבל, בה נשים עושות את הצעד הראשון, החליטה לסכם עבור מחפשי האהבה את הדייטים המושלמים – כדי שבשנה הבאה לא תהיו לבד. 

על פי הנתונים שנאספו מהאפליקציה, באמבל מציגה את הטרנדים המובילים להיכרויות לשנת 2022. תתפלאו, אך המחקר הראה כי יותר ממחצית (59%) מהמשתמשים באפליקציה ברחבי העולם העידו כי אחרי השינויים החברתיים שנגרמו כתוצאה ממגיפת הקורונה יותר ויותר יודעים בדיוק מה הם רוצים מהפרטנר שלהם. אם גם אתם יודעים מה אתם מחפשים – הנה השינויים הצפויים בשנה הקרובה: 

האצת תהליכים

השנתיים האחרונות היו בסימן מגפת הקורונה, מה שהוביל לשינויים בציפיות של אנשים לגבי מערכות יחסים וזוגיות. הנתונים מראים כי 1מכל 3 (34%) משתמשים באפליקציית באמבל העידו כי הקורונה שינתה באופן דרמטי את מה שהם מחפשים בבני הזוג. 2 מכל 3 אנשים (61%) מעידים כי הם מתעדפים פניות רגשית ביחס לפרמטרים אחרים, ובנוסף 1 מכל 4 (23%) ציינו כי המראה החיצוני חשוב להם פחות מבעבר.

דייט כאמצעי

אמנם מה שאנחנו מחפשים השתנה בשנה האחרונה – אך זה לא בהכרח הפך את הדייטים לרציניים יותר. למעשה, המגיפה גרמה לכמעט מחצית מאיתנו (48%) לתהות לגבי ה"טיפוס" שלנו. במבט קדימה לשנת 2022, 43% מהמשתמשים בבאמבל יתארו את הגישה שלהם לעולם הדייטינג כסקרנית וחוקרת.

דייטים מבוססי תחביבים

 יותר ממחצית מהאוכלוסייה (54%) אימצו תחביבים ורכשו כישורים חדשים במהלך השנתיים האחרונות, מאפייה ועד פעילות ספורטיבית כזו או אחרת. ואכן, גם הדייטים שלנו מושפעים מכך. 1 מכל 4 (27%) ממשתמשי האפליקציה העידו כי הם מתכננים דייטים סביב התחביבים החדשים שלהם. ועל הדרך זו גם הזדמנות מצוינת לחזור "לכושר" לאחר הסגרים ולבנות חיבור על בסיס תחומי עניין משותפים.

אפליקציית ההיכרויות באמבל (צילום: יחצ)
אפליקציית ההיכרויות באמבל (צילום: יחצ)

רווקות מודעת

 לאחר שנתיים בהן היינו בריחוק חברתי, המגיפה גרמה למחצית מאיתנו (53%) להבין שלמעשה זה בסדר להיות לבד לזמן מה. במבט קדימה, אנשים מקבלים במודע החלטה להישאר רווקים, כאשר רוב הרווקים (54%) מודעים יותר בכל הקשור לדייטים. לדוגמה, מתי וכיצד הם יוצאים לדייט.

דייט יבש

 בשנתיים האחרונות עברנו מסגר לסגר, רכבת הרים של יין וקוקטיילים, אבל עבור אנשים רבים הסטרס של השנתיים האחרונות הוביל אותם להרגלי שתייה חדשים. למעשה, 1 מתוך 3 (34%) נוטים כעת לשקול לצאת ל"דייט יבש" ללא אלכוהול יותר מאשר לפני המגיפה. זה אפילו גבוה יותר בקרב בני 32 ומטה, ונראה שדור ה–Z מתנגדים למגמה של משקאות אלכוהולים בדייט הראשון.

נעמי ווקלנד, סמנכ"לית באמבל באירופה אמרה: "לקראת 2022, אנשים בבאמבל מחפשים לגלות אנשים חדשים, סדרי עדיפויות חדשים ולחקור דרכים חדשות להיכרויות. במיוחד שיום האהבה מעבר לפינה, זה יכול להיות זמן מרגש לנסות משהו אחר. זה יכול להיות לשנות את מה שאנחנו מעדיפים אצל בן או בת הזוג, להיות יותר מכוונים כשאנחנו יוצאים לדייט, או פשוט לשתף את הפעילויות שאנחנו אוהבים. עם מחצית מהרווקים שמחפשים 'לאפס' את הדייטים שלהם השנה, אנו צופים שהחודשים הקרובים יהיו גדולים לרומנטיקה".