בשנת 1992 הכפר אסרדו, שממוקם באזור גליציה הצפון-מערבי בספרד, שקע מתחת לאגם שזכה לשם "מאגר אלטו לינדוסו". לאחרונה, כשעברו כ-30 שנה, הבצורת בספרד הובילה לריקון מאגר המים דרך סכר בגבול ספרד-פורטוגל ומה שהתגלה תחתיו הוא לא פחות ממדהים. צאו לסיור אווירי בעיירה שצפה מחדש מעל המים: 

עיירה ששקעה לפני כ-30 שנה צפה מחדש מעל המים (צילום: רויטרס)

על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס, המאגר ירד במפלס המים ועומד כיום על כ-15% בלבד משהיה בעבר. כתוצאה מירידת מפלס המים התגלה בשטח המאגר כפר שהיה מכונה בעבר "אסרדו", שמושך אליו בימים האחרונים המוני תיירים מכל העולם. חורבותיה האפורות וההרוסות של העיירה העתיקה גרמו גם לתושבי העבר של המקום להגיע ולצפות מה עלה בגורלו עם השנים. 

הריסות העיירה ''אסרדו'' (צילום: רויטרס)
הריסות העיירה ''אסרדו'' (צילום: רויטרס)

"זה כאילו אני צופה בסרט. יש לי הרגשה של עצב בתוכי על מה שקרה לאורך השנים עם שינויי האקלים", סיפר פנסיונר מקומי בן 65, מקסימינו פרז רומרו. בסרטון שהועלה לרויטרס אפשר לראות את התיירים מפלסים את דרכם על האדמה הבוצית, מטפסים על הגגות שקרסו באופן חלקי ופוסעים בין שאריות הלבנים ופסולת העץ שהיו בעבר דלתות או רהיטים. 

במה שבעבר היה בית קפה נמצאו ארגזי בקבוקים ריקים שנערמו זה על זה, ולצידם מכונית ישנה שנהרסה למחצה. מריה דל כרמן, ראש המועצה המקומית לוביוס (שהעיירה אסרדו היא חלק משטחה) האשימה את ההתחממות הגלובלית והיעדר הגשם, אך גם את חברת החשמל שלטענתה ניצלה באופן אגרסיבי את מי האגם כתחנת כוח.