בשבועות האחרונים החלה התחממות בגזרת רוסיה-אוקראינה, שעלולה להוביל למלחמה אכזרית באירופה. בזמן שרוסיה כבר החלה להוציא את הדיפלומטים שלה משגרירותה בקייב ומהקונסולה בלבוב, מדינות המערב דווקא שלחו מסר מאיים לרוסים תוך חימוש של צבא אוקראינה. 

מלבד ההערכות הצבאית והמדינית של אוקראינה, המדינה זכתה גם לתמיכה מבפנים על ידי "צבא בבושקות" בהובלתה של ולנטינה קונסטנטינובסקה בת ה-79 תושבת העיר מריפול שהפכה לאחד היעדים הראשונים של צבא רוסיה. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, ולנטינה החלה להתנדב ללחימה כבר בשנת 2014, כאשר היא ועוד מספר נשים מבוגרות חפרו תעלות, דאגו לאספקה, יצרו רשתות, הציעו טיפול רפואי ואפילו בנו מגדל תצפית. 

כעת, כשהמצב בין המדינות רק הלך והחמיר, ולנטינה וחבורת המבוגרות נרתמו מחדש למשימה והן מוכנות להחזיק נשק ולהילחם בחיילים הרוסים. "אני אוהבת את העיר שלי ואני לא מתכוונת לעזוב. פוטין לא יכול לאיים עלינו. כן, זה מפחיד, אבל אנחנו נלחם על אוקראינה שלנו עד הסוף", אמרה הקשישה במהלך אירוע התחמשות. 

כמו כן, אירוע ההתחמשות הוקם באוקראינה על ידי תנועת ימין קיצוני, שם הם מציעים שיעורי לחימה בסיסיים הכוללים יכולת הישרדות, מתן טיפול רפואי, בטיחות וירייה בנשק. "מאז 2014 חלמתי ללמוד להשתמש בנשק אבל אמרו לי 'בבושקה, את מבוגרת מדי בשביל זה'. כעת אני יכולה סוף כל סוף לקחת חלק", אמרה בהתרגשות ולטינה.