אחרי יותר משנתיים של מגיפה עולמית, כבר כמעט אין מי שלא היה בבידוד לפחות פעם אחת – במיוחד אם קיימות מחלות רקע. מוז'אפר קייסן בן ה-56 מטורקיה, שאובחן כחולה לוקמיה, מצא את עצמו בבידוד כבר 14 חודשים אחרי בכל פעם מחדש יצא חיובי בבדיקת הקורונה.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, קייסן נדבק לראשונה בנגיף הקורונה בנובמבר 2020, אך לא חלה במחלה קשה ושוחרר תוך זמן קצר מבית החולים. אחרי שבועיים ראשונים של בידוד קייסן עשה בדיקה נוספת שהראתה כי הנגיף עדיין בגופו, מה שגרם לרופאים להחזיר אותו להשגחה בבית החולים באיסטנבול. 

מאז, בן ה-56 בילה תשעה חודשים בבית החולים, ואחריהם עוד כחמישה חודשים בבידוד בביתו. כיוון שלא הצליח להתנער מהנגיף, קייסן מצא את עצמו עושה מדי שבוע בדיקת קורונה אך אלו יוצאות חיוביות בכל פעם ומשאירות אותו בבידוד ארוך מהצפוי. 

מוזאפר פוגש את משפחתו רק מבעד לחלון (צילום: רויטרס)
מוזאפר פוגש את משפחתו רק מבעד לחלון (צילום: רויטרס)

אחרי תסכול ארוך ומרחק מבני משפחתו, בימים אלו קייסן החליט לעתור לרשויות בטורקיה בתקווה שיימצא פתרון עבור מצבו הייחודי שיאפשר לו פטור מההגבלות שהוטלו. "תחילה חשבתי שאני נשא של הנגיף, אבל זה לא המקרה. אני חושב שאני חשוף אליו יותר ואפילו חתול שיעבור ליד החלון יוכל להדביק אותי", אמר קייסן בראיון לרויטרס. 

בהמשך הראיון הוא הוסיף: "אין לי בעיה להיות בבידוד, הקושי הוא להיות רחוק מהמשפחה שלי. הבעיה היא שאני לא יכול להתחסן בגלל המצב שלי". כמו כן, אתר החדשות " The National" דיווח כי רופאיו של קייסן הסבירו כי הוא נאבק להחלים מהנגיף ומהגידול שבגופו, אך מה שמחזיק אותו בימים אלו בחיים הן התרופות ששומרות על המערכת החיסונית שלו חזקה יותר.