במשך שנים בריטי בן 38 סבל מקשיי נשימה שהקשו עליו בפעולות הכי פשוטות. הוא בחן את הנושא מספר פעמים – אם מדובר בעצם זר בקנה הנשימה, סטייה בפנים או אפילו טראומה שעשויה לעורר את הבעיה הרפואית. תחילה הרופאים מצאו בעיה במחיצות האף שהייתה עשויה להיות הגורם לקשיי הנשימה, אך בדיקה מעמיקה חשפה את האמת המטרידה. 

צילום רנטגן של פניי המטופל חשף סטייה של מחיצות האף, מה שגרם לרופאים להתקדם עם המשך הבדיקה בנושא. בשלב זה הרופאים ביצעו בדיקת רינוסקופיה, בה מוחדר צינור אל תוך אפו של המטופל, והם נדהמו לגלות – שן צמחה בתוך הנחיר שלו. 

על פי הדיווח של כתב העת The New England Journal of Medicine, הוסבר כי מדובר במצב נדיר ביותר שטרם נחשפו אליו בעבר. "בדיקה פנימית של האף הראתה סטייה של 2 ס"מ במחיצת האף האחורית ובתהליך הרינוסקופיה מצאו מסה לבנה וקשה שהייתה עם רצפת הנחיר הימני. כשביצענו טומוגרפיה ממוחשבת של הסינוסים גילינו שמדובר בשן, מה שמסביר את הסימפטומים החסימתיים", הסביר מייקל טרנר, הרופא שביצע את ההליך. 

אחרי הגילוי המפתיע השן הוסרה במהלך ניתוח אף-אוזן-גרון והיא נמדדה באורך של 14 מ"מ, כמו כן לא היו סיבוכים לאחר הניתוח. ממעקב של שלושה חודשים מההליך הרפואי נראה כי התסמינים של קשיי הנשימה נפתרו.